וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט אמריקני ברוסיה נשלח לתשע שנות מאסר: "זה בבירור פוליטי"

30.7.2020 / 23:36

טרבור ריד בן ה-28 הורשע "בסיכון חייהם" של שוטרים שעצרו אותו במוסקבה אשתקד, לאחר ששב שיכור ממסיבה. ריד, חייל מארינס לשעבר, הכחיש את האישומים נגדו וטען כי רוסיה מנצלת את הסטטוס שלו כחלק מהקונפליקט שלה עם וושינגטון. שגריר ארה"ב במוסקבה: "תיאטרון של אבסורד"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

סטודנט אמריקני נשלח היום (חמישי) לתשע שנות מאסר ברוסיה, אחרי שהורשע ב"סיכון חייהם" של שני שוטרים שעצרו אותו באוגוסט אשתקד אחרי מסיבה במוסקבה. טרבור ריד, בן 28, הלומד באוניברסיטת צפון טקסס וחייל מארינס לשעבר, אמר כי הוא לא זוכר את האירועים משום שהיה שיכור בזמן שנעצר. עם זאת, הוא הכחיש את האישומים נגדו במהלך המשפט.

"זה בבירור פוליטי", אמר לעיתונאים באולם בית המשפט. ההרשעה שלו מדרבנת למעשה את השערות התקשורת לפיהן ריד עשוי להפוך לחלק מעסקת חילוף אסירים אפשרית בין מוסקבה לוושינגטון. אולם, אף אחד מהצדדים לא אישר כי שיחות אלה מתקיימות.

רוסיה הרשיעה בחודש שעבר את פול ווילאן האמריקני, גם הוא חייל מארינס לשעבר, באשמת בגידה וגזרה עליו 16 שנות מאסר. ווילאן הכחיש את ההאשמות נגדו. גם המשקיע האמריקני מייקל קלווי מוחזק ברוסיה במעצר בית באשמת הונאה, אותה הוא מכחיש גם כן. עורך דינו של ווילאן אמר כי הוא מאמין שמוסקבה רוצה להחליף את מרשו בסוחר נשק, ויקטור בוט, וכן עם אזרחים רוסים נוספים המוחזקים בבתי כלא בארצות הברית.

טרוור ריד, סטודנט אמריקני שנכלא ברוסיה ונגזר עליו מאסר של תשע שנים. 30 ביולי 2020.. רויטרס
טרוור ריד, סטודנט אמריקני שנכלא ברוסיה ונגזר עליו מאסר של תשע שנים/רויטרס

התובעים האשימו את ריד כי תקף שוטר בעת מעצרו ב-15 באוגוסט בשנה שעברה. לדבריהם, הדבר גרם לרכב בו שהה השוטר להתנועע בצורה מסוכנת. ריד הואשם גם בתקיפת שוטר נוסף במרפקו. לדברי בן ה-28, הוא נסע למוסקבה כדי ללמוד רוסית ולפגוש את חברתו. למשמע הדברים, פרצה בבכי בבית המשפט ולוותה החוצה לאחר שקיללה בקול רם בזמן הקראת גזר הדין.

עוד בוואלה!

רוסיה: חייל אמריקני לשעבר, שהורשע בריגול, נשלח ל-16 שנות מאסר

לכתבה המלאה

ג'ון סאליבן, שגריר ארצות הברית במוסקבה, אמר כי "הרשעה זו, וגזר דין של תשע שנים בגין פשע לכאורה שלא כל כך התרחש, היא מגוחכת - זה היה תיאטרון של אבסורד".

אביו של ריד, ג'ואי, אמר כי הוא מתכנן לפנות פומבית לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ולדרוש ממנו להתערב בתיק. "אנו מאמינים כי (המקרה הזה) קרה מסיבה אחת - הוא מעד על השוטרים מכיוון שהיה שיכור, וברגע שהם ראו שהוא איש מארינס לשעבר, הם אמרו 'אנחנו הולכים לשמור את הבחור הזה' ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully