וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

USB עם סודות מדינה: הפח שטמנה רוסיה לעצור האמריקני

22.1.2019 / 15:43

פול ווילאן, שמואשם בריגול, הופיע לראשונה בבית משפט, שדחה את שחרורו בערבות. עורך דינו אמר כי הוא קיבל התקן מאדם מסוים, מבלי שידע שהוא מכיל סודות מדינה. הוא אפילו לא הספיק לבחון אותו בטרם נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט במוסקבה דחה היום (שלישי) את שחרורו בערבות של החייל האמריקני לשעבר פול ווילאן, שמואשם בריגול. עורך דינו, ולדימיר ז'רבנקוב, אמר כי ווילאן, המחזיק גם באזרחות בריטית, קנדית ואירית, נפל למלכודת שטמנו לו לפני מעצרו, כשקיבל לידיו USB ובו חומרים סודיים. לדבריו, הוא קיבל את ההחסן הנייד מבלי לדעת מה תוכנו, כשסבר שהוא בכלל מכיל מידע על התרבות המקומית. הוא סירב לומר אם הוא הכיר את האדם שהעביר לו את ההתקן.

ווילאן נעצר על ידי שירותי הביטחון הפדרליים (FSB) בחדר במלון במוסקבה ב-28 בדצמבר. הוא טוען לחפותו, אולם מוסקבה טוענת כי הוא נתפס בשעת מעשה. באתר Rosbalt.ru דווח כי ב-USB הייתה רשימה שהכילה את כל עובדיה של סוכנות ממשלתית סודית.

"פול היה אמור לקבל מידע לא מסווג מאדם מסוים", אמר עורך הדין. "היו שם דברים תרבותיים, טיול לקתדרלה, תמונות מהחופשה של פול, אבל אז התברר שיש שם מידע מסווג". עורך הדין אמר כי ווילאן לא הצליח לבחון את ה-USB מאחר שהוא נעצר עוד לפני שהייתה לו הזדמנות לעשות זאת.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: עצרנו אזרח אמריקני בעת פעולת ריגול

פול ווילאן, אזרח ארה"ב שעומד לדין בגין ריגול, בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 22 בינואר 2019. רויטרס
נעצר בחדר במלון. ווילאן, בבית המשפט, היום/רויטרס

ווילאן הופיע היום לראשונה בבית המשפט, כשהוא נראה רגוע, אך חמור סבר, בזמן שעמד בכלוב זכוכית באולם. השימוע היה סגור לכתבים, אך ווילאן נשא דברים במשך 15 דקות והכחיש את הטענות נגדו. אם יורשע בריגול, הוא עלול להישלח לעד 20 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עורך דינו של פול ווילאן, אזרח ארה"ב שעומד לדין בגין ריגול, בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 22 בינואר 2019. רויטרס
עורך דינו של ווילאן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully