וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך בית המשפט: צעיר בפקיסטן רצח אדם שהואשם בחילול הקודש

30.7.2020 / 9:04

טהאיר שמים נאסים מהעיר פשוואר טען שהוא הנביא מוחמד, ועמד לדין על העבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא מוות. לא ברור כיצד, אך חאלד חאן הצליח לחדור את האבטחה הכבדה ולירות בו למוות

בווידאו: תיעוד זירת הרצח של אדם בבית משפט בפקיסטן/עריכה: ניר חן

צעיר מוסלמי רצח אתמול (רביעי) אדם מוסלמי אחר בבית משפט בפקיסטן, שם עמד האחרון לדין באשמת חילול הקודש. עדיין לא ברור כיצד היורה, שזוהה בתור חאלד חאן, הצליח להיכנס לאולם שבעיר פשוואר הצפון-מערבית. התוקף נעצר, אחרי שהצליח לירות למוות בטהאיר שמים נאסים, שטען שהוא הנביא מוחמד ונעצר לפני שנתיים. אזמט חאן, שוטר מקומי, אמר כי הוא מת מפצעיו לפני שפונה לבית חולים.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראתה הגופה בכיסאות האולם. בסרטון אחר נשמע היורה, בעודו באזיקים, צועק כי הוא היה "אויב האסלאם".

נאסים הואשם בחילול הקודש ב-2018 על ידי נער שלמד במדרסה בעיר. הנער, עוואיס מאלכ, אמר לרשת BBC כי הקשר ביניהם נוצר כשנאסים עוד חי בארצות הברית. מאלכ אמר כי הם נפגשו בשלב מסוים בקניון בעיר פשוואר כדי לדון בהשקפותיו הדתיות, ולאחר מכן הוא הגיש נגדו תלונה במשטרה. הוא אמר כי הוא לא היה נוכח באולם בית המשפט ולא שמע על הירי.

שוטרים בבית משפט אחרי רצח של אדם שהואשם בחילול הקודש בעיר פשוואר, פקיסטן, 29 ביולי 2020. AP
שוטרים מחוץ לבית המשפט בפשוואר, אתמול/AP

חילול הקודש היא סוגיה רגישה ביותר בפקיסטן, והוענש המירבי על עבירה זו הוא עונש מוות - אף שהוא מעולם לא בוצע במקרים אלו. למרות זאת, במקרים שונים לקחו אנשים או המון את החוק לידיים והרגו את מי שהואשם בחילול הקודש במדינה המוסלמית.

בעוד שהרשויות מעולם לא יישמו את עונש המוות על חילול הקודש, עצם החשד לכך עשוי לגרום למהומות. ארגוני זכויות אדם מקומיים ובינלאומיים טוענים כי ההאשמות הללו משמשות לעתים רבות להפחדה של מיעוטים דתיים ולסגירת חשבונות אישיים.

דובר מטעם הקהילה האחמדית, פלג קטן באסלאם, אמר כי נאסם היא חלק ממנה, אך הוא עזב את הדת והכריז על עצמו נביא. הוא אמר כי הוא היה חולה נפש, והעלה סרטונים שבהם טען שהוא המשיח.

ב-2011 נרצח מושל מחוז פונג'ב בידי המאבטח שלו, אחרי שהגן על אסיה ביבי, אישרה נוצריה שהואשמה בחילול הקודש. לאחר שמונה שנים, היא זוכתה מאשמה וניצלה מעונש מוות בפרשה שמשכה תשומת לב בינלאומית. אחרי שספגה איומים ברצח מצד קיצונים בעקבות שחרורה, היא נמלטה לקנדה עם בנותיה בשנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully