וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות טייסים מושבתים: האסון שריסק את ענף התעופה בפקיסטן

1.7.2020 / 14:51

262 טייסים קורקעו אחרי שהואשמו בהחזקת רשיונות מזויפים, אך הם טוענים לאי-דיוקים והטילו ספק במהימנות הרשימה. היא פורסמה לאחר התרסקות המטוס בקראצ'י, שבו נהרגו 97 איש, אחרי שהטייסים לא הקפידו על הנהלים. אירופה סגרה את השמיים לחצי שנה לטיסות מפקיסטן

אתר רשמי

טייסי חברות התעופה הפקיסטניות הטילו ספק באמיתות רשימה שפרסמה הממשלה, הטוענת כי רישיונות הטיס של 262 טייסים "מפוקפקים" ולכן השביתה אותם. לטענתם, הרשימה מלאה באי-דיוקים. זוהי התפתחות נוספת במשבר התעופה במדינה, שפרץ בעקבות התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בדרום המדינה בחודש שעבר, בה נהרגו 97 בני אדם. לאור זאת, סוכנות הבטיחות של האיחוד האירופי השעתה את כניסתה של חברת התעופה הלאומית של פקיסטן למרחב האווירי שלה למשך חצי שנה.

בשבוע שעבר הודיע שר התעופה גולאם סרוואר חאן כי בבדיקת הרשויות במדינה, שבוצעה בעקבות התרסקות המטוס בקראצ'י, התגלו חשדות לזיוף רישיונות הטיסה מאות הטייסים. לפי החשד, הטייסים התחמקו מלבצע את הבחינות שלהם, מה שעורר חששות אצל נוסעים ברחבי העולם.

השר אמר כי בין הטייסים החשודים, 141 הם טייסי חברת "פקיסטן אינטרנשיונל אירליינס", תשעה טייסים מ"אייר בלו", עשרה מחברת התעופה "סרנה איירליין" ו-17 מ"שאהין איירליינס" - כולן חברות פקיסטניות.

אזור התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בפקיסטן, 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
"הרשימה מלאה באי-דיוקים". אתר ההתרסקות בקראצ'י, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

ואולם, הטייסים והאיגודים המייצגים אותם דחו את הטענות המופיעות במסמך, העלו ספקות בנוגע למהימנות הרשימה ודרשו חקירה משפטית של הנושא. מחברת "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" נמסר כי קיימים פערים וחוסרים ברשימה, וכי 36 מתוך 141 הטייסים המופיעים בה פרשו או עזבו את החברה זה מכבר. גם חברת "אייר בלו" מסרה כי שבעת הטייסים שהוזכרו ברשימה כבר לא עובדים עבורה.

גם איגוד הטייסים הפקיסטנים העלתה ספקות בנוגע לרשימה. "היא מכילה שמות של טייסים מוכשרים ומשכילים מאוד, שעברו את כל הבחינות", אמר נשיא הארגון, צ'אודרי סלמאן. "אנחנו רוצים פתרון הוגן וחסר פניות לעניין הזה".

עוד בוואלה!

אל תטוסו איתם: המדינה של-40% מטייסיה אין רישיון טיס

לכתבה המלאה
אזור התרסקות המטוס בקראצ'י, פקיסטן - ה-22 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
"רוצים פתרון הוגן". אזור התרסקות המטוס בקראצ'י/רויטרס, רויטרס

עבדול סאטר חוקהאר, דובר משרד התעופה האזרחי בפקיסטן הגיב לדברים ואמר כי "אין בידינו פרטים מלאים על פערים ברשימה". לדבריו, רשויות התעופה מתייעצות כעת עם חברות תעופה ורשויות תעופה אזרחיות נוספות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully