וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בפקיסטן: הטייסים דיברו על קורונה - ואיבדו ריכוז

24.6.2020 / 22:40

דוח חקירה ראשוני של האסון האווירי, שבו נהרגו 97 איש, העלה כי שני הטייסים לא היו מרוכזים לאור שיחתם על המגיפה לפני ניסיון הנחיתה הכושל. במטוס לא התגלו תקלות טכניות. "המשפחה שלהם נפגעה מקורונה"

אתר רשמי

הטייסים במטוס הפקיסטני שהתרסק בחודש שעבר, בתאונה שבה נהרגו 97 איש, לא היו מרוכזים במהלך הטיסה משום שדעתם הייתה מוסחת, בטרם ניסיונם הכושל לנחות - כך עולה מדוח חקירה ראשוני שפורסם היום (רביעי). הסיבה לחוסר הריכוז - שיחה על מגיפת הקורונה.

שר התעופה גולאם סרוואר חאן, שהגיש את הדוח לפרלמנט, ציין כי הן הטייסים והן הבקרים במגדל הפיקוח לא פעלו לפי הנהלים, שהוביל להתרסקות. לדבריו, הטייסים לא היו "ממוקדים" בגלל השיחה על הקורונה. הוא הדגיש כי לא היו תקלות טכניות במטוס.

"לרוע המזל, הדיון היה סביב קורונה", אמר חאן, שהתייחס לחילופי דברים בין הטייס לטייס המשנה שתועדו בהקלטות מתא הטייס. "הם התעסקו בקורונה. המשפחה שלהם נפגעה, והם דנו בקורונה", אמר השר, שהוסיף כי המטוס היה כשיר לחלוטין וכי שני הטייסים היו מנוסים וכשירים רפואית לטוס.

חאן הוסיף כי הטייס לא ציין כל תקלה טכנית לקראת הנחיתה, על אף שהמטוס היה בגובה 7,220 רגל, במרחק של 16 ק"מ ממסלול הנחיתה. "המטוס היה צריך להיות בגובה של 2,500 רגל", אמר.

שרידי מטוס שהתרסק בעיר קראצ'י, פקיסטן, 28 במאי 2020. רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק בקראצ'י, בחודש שעבר/רויטרס

חאן הוסיף כי בקרי הטיסה בנמל התעופה הסבו תשומת לבו של הטייס לחריגות, והמליצו לו להימנע מנחיתה ולעשות סיבוב מחודש. "למרות זאת, הטייס התעלם מהנחיית הבקר", אמר השר. "כשהם היו בנחיתה, הם הוזהרו על ידי הבקרים, אבל הוא אמר 'אני אסתדר', ואז הם התחילו לדבר שוב על הקורונה".

מטוס האיירבוס A320 של חברת התעופה פקיסטן אירליינס המריא מהעיר לאהור שבמזרח המדינה והתרסק ב-22 במאי באזור מגורים בעיר הדרומית קראצ'י, במרחק של כקילומטר מהמסלול, בזמן הניסיון השני לנחיתה. חאן אמר כי נתוני הטיסה הראו שגלגלי הנחיתה הועלו אחרי שהורדו כהכנה לנחיתה.

"המילים האחרונות של הטייס היו 'הו אלוהים, הו אלוהים, הו אלוהים", אמר חאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully