וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות ניצול בהתרסקות המטוס בפקיסטן: "ראיתי רק אש ושמעתי צרחות"

הרשויות מסרו כי מניין המתים בהתרסקות המטוס באזור מגורים עלה ל-97. אחד הניצולים, מוחמד זובאייר, סיפר כי "הייתי צריך לקפוץ למרחק של מטר וחצי כדי להגיע למקום הבטיחות". עד ראייה סיפר כי כמעט ארבעה בתים קרסו לחלוטין בהתרסקות. רה"מ חאן הבטיח להקים ועדת חקירה

אתר רשמי

מניין המתים בהתרסקות מטוס נוסעים של חברת "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" בפקיסטן עלה הלילה (שבת) ל-97 בני אדם מתוך 99 האנשים שהיו על המטוס. "יכולתי לראות רק אש", סיפר מוחמד זובאייר, אחד הניצולים בהתרסקות. הסיבה להתרסקות המטוס עדיין לא ידועה. ביום שישי התרסק המטוס באזור מגורים בעיר קראצ'י שבדרום המדינה.

התקשורת המקומית דיווחה כי הטייס דיווח על תקלה טכנית לאחר ניסיון נחיתה כושל ואז הוציא קריאת עזרה תוך כדי התרסקות המטוס. המקרה אירע ימים לאחר שפקיסטן איפשרה את חזרה הטיסות המסחריות לאחר שההקלות שבוצעו בסגר שהוטל בעקבות נגיף הקורונה במדינה.

זובאייר, שסבל רק מפגיעות קלות, אמר כי המטוס ניסה לבצע נחיתה אחת ואז התרסק 10-15 דקות לאחר מכן. "אף אחד לא היה מודע לכך שהמטוס עומד להתרסק. הם טסו במטוס בצורה חלקה", אמר. הוא איבד את הכרתו בעקבות ההתרסקות. כשהגיעו אליו הוא אמר כי "יכולתי לשמוע צעקות מכל הכיוונים. ילדים ומבוגרים. כל מה שיכולתי לראות זה אש. לא יכולתי לראות אנשים - רק לשמוע את הצעקות שלהם".

"פתחתי את חגורת הבטיחות שלי וראיתי קצת אור - המשכתי לכיוון האור", סיפר זובאייר על רגעי התרסקות. "הייתי צריך לקפוץ למרחק של מטר וחצי כדי להגיע למקום הבטיחות".

אזור התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בפקיסטן, 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
"הם טסו במטוס בצורה חלקה". אזור ההתרסקות בעיר קארצ'י/רויטרס, רויטרס

המטוס היה רק מעט מעבר למתחם המסלול כאשר פגע בבתים באזור המגורים. צילומי טלוויזיה הראו צוותי חילוץ שסורקים דרך פסולת המפוזרת ברחובות האזור הצפוף. מספר מכוניות אף עלו באש.
מוחמד עוזיר חאן, עד ראייה שגר באזור, אמר ל- BBC שהוא שמע צליל מסיבי ויצא מחוץ לביתו. "כמעט ארבעה בתים קרסו לחלוטין, היה כל כך הרבה אש ועשן", אמר. "הם כמעט שכני, אני לא יכול להגיד לך איזה דבר נורא זה היה".

הקלטת השיחה בין בקרת התנועה האווירית לבין הטייס פורסמה על ידי כלי תקשורת פקיסטנים. הטייס נשמע באומרו שלמטוס "אבדו המנועים". פקיד הבקרה שאל האם הוא מתכוון לבצע "נחיתת בטן", עליה משיב הטייס בקריאת החירום "Mayday".

אחד מפקידי התעופה האזרחית אמר לרויטרס כי ייתכן שהמטוס לא הצליח להוריד את הכלים שיאפשרו לו לנחות. בתמונות שפורסמו במדיה החברתית רואים סימני חריכה מתחת לשני המנועים, ללא קרון תחתון שנראה לעין. החוקרים ינסו לאחזר את מקליטי הקופסא השחורה. בנוסף לכך, המדינה כבר הקימה ועדת חקירה.

עוד בוואלה!

פקיסטן: לפחות 41 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס באזור מגורים בעיר קראצ'י

לכתבה המלאה
ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן בנאום לסוכנות הידיעות אי-פי. 16 במרץ 2020. AP
הבטיח הקמת ועדת חקירה להתרסקות. ראש ממשלת פקיסטן חאן/AP

מחברת התעופה נמסר כי המטוס הצטרף לצי בשנת 2014 ועבר את בדיקת כשירות האוויר שלו בנובמבר האחרון.

על פי הרשויות המקומיות, 97 מקרי מוות אושרו, אם כי לא ברור כמה מההרוגים היו נוסעים וכמה תושבים בשטח. עד כה רק תשע-עשרה מההרוגים זוהו. דובר ממשלת המחוז מסר כי צפר מסוד, נשיא בנק פנג'אב, היה הנוסע האחר ששרד את ההתרסקות. שני הניצולים היו בקדמת המטוס. ישנם דיווחים על ניצולים אחרים אך אלה לא אושרו.

עיתונאית בכירה בערוץ הטלוויזיה חדשות 24, אנסאר נקבי, וראש הרשות לניהול אסונות בפונג'אב לשעבר, ח'אלד שרדיל, היו רשומים גם הם בין הנוסעים במטוס. רבים מהאנשים שהיו על הטיסה היו משפחות שנסעו לקראת חג העיד אל פיטר שצפוי להתקיים מחר.

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, אמר כי הוא "המום ועצוב" מההתרסקות, והבטיח חקירה מיידית.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully