וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שתי נערות נרצחו בידי קרובי משפחה בשל סרטון עם גבר

השתיים, בנות 16 ו-18, נקברו על ידי בני המשפחה במחוז השבטי צפון וזיריסטן, אחרי שפורסם ברשת סרטון שבו הן נראו יחד עם גבר. אב של אחת מהן ואח של אחת מהן נעצרו, והמשטרה מחפשת אחרי קרובים נוספים. נערה שלישית עדיין נעדרת. מדי שנה, כאלף נשים נרצחות בפקיסטן

פקיסטן ביטלה את עונש המוות על מתכנן רצח העיתונאי דניאל פרל/צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

שתי נערות בפקיסטן, בנות 16 ו-18, נרצחו בירי על ידי קרובי משפחה שלהן, אחרי שתועדו יחד עם גבר בסרטון שפורסם ברשת.

השתיים גרו בכפר מבודד במחוז צפון וזיריסטן, ואחרי שנורו למוות הן נקברו על ידי בני המשפחה. המשטרה המקומית אישרה שהיא עצרה את אביה של אחת מהן ואח של השנייה בחשד שארגנו וביצעו את הרצח. היא מחפשת אחרי שני קרובי משפחה נוספים שלפי החשד היו מעורבים ברצח הנערות.

הסרטון של השתיים, שאורכו פחות מדקה, ככל הידוע צולם בשנה שעברה, אולם הוא הופיע ברשתות החברתיות רק לפני כמה שבועות. המשרה מחפשת אחרי נערה שלישית שנצפתה בסרטון.

פקיסטניות במהלך עצרת תמיכה במסגרת יום האישה הבינלאומי בבירה איסלמאבד 8 במרץ 2020. AP
"קוד כבוד" נוקשה מוטל באזורים השבטיים במדינה. מפגינות למען זכויות נשים בפקיסטן, במרץ/AP

האזורים השבטיים בווזיריסטן, הגבולים באפגניסטן, ידועים בקיום "קוד כבוד" נוקשה המוטל על הנשים, שתנועותיהן מוגבלות במיוחד והן פעמים רבות לא מורשות לצאת מבתיהן ללא ליווי.

עוד בוואלה!

סין שולחת "צבא" של מאה אלף ברווזים להילחם בנחילי הארבה בפקיסטן

לכתבה המלאה

מעשי רצח "על כבוד המשפחה" עדיין נפוצים באזורים השבטיים בפקיסטן, שרוב אוכלוסייתה מוסלמית. פעילים אומרים שעד כאלף נשים נרצחות מדי שנה על רקע זה.

הסוגיה עלתה לכותרות במדינה בספטמבר האחרון, כששלושה גברים הורשעו ונשלחו למאסר עולם על רצח של שלוש נשים שנתפסו שרות ומוחאות כפיים בסרטון מחתונה בשנת 2011. הגופות שלהן מעולם לא נמצאו.

על אף שהם מנוגדים לחוק, עד לא מכבר היה קשה להגיע להרשעות בתיקים אלו בשל פרצה משפטית שאפשרה לרוצחים לצאת לחופשי אם קיבלו חנינה מבני משפחת הקורבן. כיום, פשעים אלו חייבים בעונש מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully