וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: בוטל עונש המוות על מתכנן רצח העיתונאי דניאל פרל

2.4.2020 / 10:14

אחמד עומר סעיד שייח המתין מאז 2002 לבקשת הערעור שלו, ובית משפט קבע שלא ניתן להרשיעו ברצח אלא רק בחטיפה. הוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים. עוד שלושה מעורבים, שנשלחו למאסרי עולם, זוכו

העיתונאי דניאל פרל שנחטף והוצא להורג בפקיסטן, 2002. AP
ראשו נערף. העיתונאי דניאל פרל בשבי/AP

בית משפט בפקיסטן המתיק את עונש המוות שהושת על מי שהואשם בחטיפה וברצח של העיתונאי היהודי דניאל פרל, וזיכה שלושה נאשמים נוספים - כך אמרו היום (חמישי) שני עורכי דין של הנאשמים.

לפחות ארבעה בני אדם הורשעו במעורבות ברצח של כתב הוול סטריט ג'ורנל ב-2002, בהם אחמד עומר סעיד שייח, יליד בריטניה, שנידון לעונש מוות באותה שנה על תכנון הרצח. הוא המתין במשך 18 שנה לערעורו על העונש.

עורך דינו, חוואג' נאוויד, אמר לרויטרס בשיחת טלפון כי בית המשפט קבע שלא ניתן להוכיח את סעיפי הרצח, ולכן הוא הורשע בחטיפה. נגזרו עליו שבע שנות מאסר, ומאחר שהוא כבר ריצה 18 שנה, הוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים. שלושת הנאשמים האחרים, שנשלחו למאסרי עולם, זוכו.

התובע הכללי במחוז סינד, פאיז שאה, אמר כי הוא שוקל ערער על החלטת בית המשפט העליון של המחוז היושב בעיר קראצ'י.

פרל חקר את פעילות ארגוני הטרור בקראצ'י אחרי פיגועי 11 בספטמבר, והוא נחטף בינואר 2002. לאחר כמה שבועות, פורסם סרטון שתיעד את עריפת ראשו.

שייח, שנולד בבריטניה ולמד בבית הספר לכלכלה בלונדון, נעצר בהודו בשנות ה-90 בשל מעורבותו בחטיפת תיירים מערביים. הוא היה אחד משלושה אסירים ששוחרר מהכלא בהודו אחרי שחמושים חטפו מטוס הודי ב-1999 ונחתו עמו באפגניסטן. טליבאן, ששלט אז במדינה, סייע במשא ומתן בין הצדדים.

ב-2011 אמרה קבוצה של עיתונאים אמריקנים, בהם עמיתים של פרל, כי הם סבורים ששייח אכן לא היה זה שערף את ראשו. "מיזם פרל" טען שהיה זה חאלד שייח מוחמד, המואשם בתכנון פיגועי 11 בספטמבר ומוחזק במתקן הכליאה בגואנטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully