וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 12 מקשמיר שרדה 18 שעות מתחת לשלג: "חשבתי שאמות"

16.1.2020 / 13:33

סמינה הייתה קבורה בחדרה בעקבות מפולת קטלנית בחלק הפקיסטני של החבל. אמה הייתה בטוחה שאיבדה גם אותה, אך אמרה כי קרה לה נס: "לא שמענו שום רעש". לפחות 74 איש נהרגו במפולות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נערה בת 12 מהחלק הפקיסטני של קשמיר נמצאה בחיים אחרי שהייתה קבורה בשלג במשך 18 שעות. סמינה ביבי סיפרה אתמול (רביעי) שהיא צרחה וצעקה לעזרה בזמן שהייתה קבורה בחדר מתחת לשלג. גורמים פקיסטניים אמרו כי מניין ההרוגים במפולות בעמק נילום, שבמחוז שבהרי ההימלאיה, עלה ל-74, בעוד שצוותי החילוץ ממשיכים למצוא גופות.

"חשבתי שאני אמות שם", סיפרה סמינה, שהייתה ברת מזל, ממיטת בית החולים בעיר מוזפרבאד. עשרות פצועים אחרים מאושפזים אחרי שחולצו מהאוויר מאזור המפולות.

אמה של סמינה, שאהנז ביבי, שאיבדה בן ובת אחרת באסון, אמרה כי היה זה נס. היא סיפרה כי אחרי שחולצה מהשלג קודם לכן יחד עם אחיה, הם ויתרו על התקווה למצוא את סמינה בחיים. סמינה סיפרה שהיא לא הצליחה לישון בזמן שחיכתה לחילוץ שלה. אחת מרגליה נשברו ודם ניגר מפיה.

עבור המשפחה, האסון קרה מהר מאוד. "לא שמענו שום רעש", אמרה האם, שתיארה את הרגעים שקדמו למפולת, שקברה את הבית בן השלוש קומות שבו היא ומשפחתה הסתתרו יחד עם תושבים אחרים מהכפר. לפחות 18 מהם מתו. סמינה ומשפחתה היו סביב מדורה בזמן המפולת. "זה קרה במהירות הבזק", אמרה שאהנז.

נערה שחולצה ממפולת שלג בחבל קשמיר, פקיסטן, 15 בינואר 2020. רויטרס
אושפזה עם רגל שבורה. סמינה בבית החולים, אתמול/רויטרס

הרשות הלאומית לניהול אסונות בפקיסטן מסרה כי מספר ההרוגים הכולל באזורים שבהם שלג כבד במהלך היומיים האחרונים זינק למאה. שלג כבד עוד יותר צפוי לרדת באזור החל ממחר.

בחלק ההודי של עמק קשמיר, נהרגו לפחות עשרה בני אדם, בהם חמישה חיילים.

קשמיר מחולקת בין הודו לפקיסטן מאז עצמאותן ב-1947 ושתיהן תובעות שליטה מלאה על החבל ונלחמו כמה פעמים ביניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully