וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 7 נהרגו, בהם 4 מחבלים, במתקפה על הבורסה בקראצ'י

29.6.2020 / 13:02

כוחות הביטחון חיסלו את החמושים שתקפו את המתחם עם רימונים ורובים. שני מאבטחים ושוטר נהרגו במתקפה שקרתה באזור הרגיש מבחינה ביטחונית. ארגון בדלני קיבל אחריות על המתקפה בעיר הגדולה ביותר במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ארבעה חמושים תקפו היום (שני) את מבנה הבורסה של פקיסטן בעיר קראצ'י, אולם חוסלו על ידי כוחות הביטחון - כך אמרו במשטרה המקומית. שלושה בני אדם נוספים - שני מאבטחים ושוטר - נהרגו, ועוד שבעה נפצעו בפיגוע שקרה בעיר הגדולה ביותר בפקיסטן והמרכז הכלכלי שלה.

המחבלים תקפו את המקום, השוכן באזור עם אבטחה גבוהה שבו נמצאים בנקים פרטיים רבים, עם רימוני יד ורובים. מפקד המשטרה, רולאם נאבי ממון, אמר כי הארבעה הגיעו במכונית טויטה "קורולה" כסופה שאותה נטשו לאחר מכן. החמושים השליכו תחילה רימון ואז פתחו באש לעבר עמדה ביטחונית מחוץ למבנה, וכחות הביטחון המוצבים שם הרגו אותם. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי המחבלים נשאו כמות גדולה של כלי נשק ורימונים בתיקים שלהם.

הקבוצה הבדלנית צבא השחרור הבלוצ'י, הפועל במחוז בלוצ'יסטן, קיבלה אחריות על המתקפה, אך דובר הארגון לא הגיב לפניות של רויטרס. פקיסטן ידעה שנים ארוכות של פיגועי טרור, אך אלו פחתו בשנים האחרונות אחרי סדרת מבצעים צבאיים נגד ארגונים רבים בסמוך לגבול עם אפגניסטן.

הזירה סמוך לבניין הבורסה בעיר קרצ'י בפקיסטן שהותקף על ידי חמושים בנשקים ורימונים. 29 ביוני 2020. רויטרס
המכונית של המחבלים מחוץ למתחם הבורסה, היום/רויטרס

"נעלנו את עצמנו במשרדים שלנו", אמר אסעד ג'וואד, העובד במקום. הוא סיפר כי הוא היה על הרצפה בזמן ששמע יריות ופיצוצים, ואנשים נמלטו למצוא מחסה.

הבורסה לא הפסיקה את המסחר בזמן המתקפה, ואחרי ירידות שערים בשעות הבוקר, היא התאוששה.

"המצב עדיין מתגלגל וההנהלה, יחד עם כוחות הביטחון, מנהלים את הביטחון ושולטים על המצב", הודיעה הבורסה בהודעה בחשבון הטוויטר שלה בזמן המתקפה.

חיילים בזירת הפיגוע בעיר קרצ'י, פקיסטן שהותקף על- ידי חמושים 29 ביוני 2020. רויטרס
פקסיטן הצליחה לצמצם את הטרור בשנים האחרונות. חיילים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

הצבא הבלוצ'י קיבל אחריות בהודעה קצרה שפרסם בחשבון טוויטר שנוצר זמן קצר לפני הפשיטה, ותיאר זאת כמתקפת "הקרבה עצמית" של חטיבת מג'יד. החשבון הושהה זמן קצר לאחר מכן. הבדלנים במחוז העשיר במשאבים נאבקים במשך שנים ברשויות בטענה שהמחוזות האחרים מנצלים את מצבורי הגז והמינרלים שלהם בצורה לא הוגנת.

אותה חטיבה קיבלה אחריות על מתקפה נגד הקונסוליה הסינית בקראצ'י ב-2018. כמה מיזמי תשתיות סיניים מוקמים בבלוצ'יסטן.

מוקדם יותר החודש נהרגו ארבעה אנשים, בהם שני אנשים, בשלושה פיצוצים בדרום מחוז סינד, שבירתו היא קראצ'י. ארגון בדלני לא מוכר קיבל אחריות.

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully