וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "חובה עלינו לוודא שהשנאה לא תביא לחורבן הבית"

28.7.2020 / 17:47

במהלך אירוע לימוד לקראת צום תשעה באב, התריע הנשיא מפני משבר פנימי בעקבות משבר הקורונה וגל המחאות. עם זאת, טען כי התקופה הקשה עשויה להיות הזדמנות לגדילה והתפתחות מדינית. "זו יכולה להיות שעתה הגדולה של החברה, שידעה תמיד להיבנות ממשברים ולנצח אותם"

בווידאו: הנשיא ריבלין באירוע לימוד בערב תשעה באב/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: שאול אדם

הנשיא ראובן ריבלין שלח היום (שלישי) מסר מאחד באירוע לימוד לקראת צום תשעה באב, זאת בצל גל המחאות ברחבי הארץ והשלכות משבר הקורונה. "שעת ייאוש היא שעתה הגדולה של השנאה", אמר באירוע משותף לכל זרמי היהדות, הנערך השנה תחת הכותרת "בדידות לאומית ובדידות אישית", שאירח בבית הנשיא. "גם אם נדמה לנו שהשנאה אינה שנאת חינם, חובה עלינו, כמו בכל דור ודור, לוודא שזו לא תקרב אותנו אפילו לא לאיום מדומה קל שבקלים של חורבן הבית".

"השעה הקשה הזו חייבת להיות שעתה הגדולה של מדינת ישראל. שעתה הגדולה של הדמוקרטיה הישראלית", המשיך ריבלין. "זו יכולה להיות שעתו הגדולה של העם הזה שבנה במו ידיו מדינה איתנה ומפותחת, שבבסיסה דאגה ומחויבות לבנות ולבני כל הקבוצות, וכל הגילאים. זו יכולה להיות שעתה הגדולה של החברה הזו, שידעה תמיד להיבנות ממשברים ולנצח אותם".

לקראת צום תשעה באב, קיים נשיא המדינה זו השנה השישית, אירוע לימוד  בנושא בדידות לאומית ובדידות אישית, 28 ביולי 2020. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"שעת ייאוש היא שעתה הגדולה של השנאה" הנשיא ריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

זו היא השנה השישית בה מארח הנשיא את האירוע. השנה, השתתפו בו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, נשיא ומנכ"ל המכון למדיניות העם היהודי אבינועם בר יוסף, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל עדינה בר שלום, יוכי ברנדס, הרב ריק ג'ייקובס והרבה ג'ולי שונפלד.

לטענתו של ריבלין, המשבר העלה את סף הבדידות בעם. "תשעה באב מצלצל באוזני העם היהודי כמועד לפורענות. ללילה ויום של חשבון נפש חברתי, לאומי. בחרנו להקדיש את הלימוד השנה לנושא 'בדידות לאומית, בדידות אישית', 'איכה ישבה בדד'. ואכן, זו תקופה שבה נדמה שהבדידות עולה על גדותיה", אמר. "קשיי הפרנסה, הדאגה למשפחה, לבית, הריחוק החברתי, שעבור חלקנו גם הפך לבידוד של ממש, חוסר הוודאות בנוגע למסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות של ילדינו בקיץ הזה ובשנת הלימודים שתבוא אחריו. כל אלה גורמים לנו להרגיש בודדים יותר מאי פעם".

עוד בוואלה!

מחאת הגשרים צוברת תאוצה, וזוכה לתמיכה מפתיעה. רק אל תקראו להם נחמדים

לכתבה המלאה
מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוץ לבלפור, ירושלים, 25 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"חושדים במפגינים ברחובות". המחאה בירושלים ביום שבת/ראובן קסטרו

בהמשך, התייחס למחנות האויבים שנוצרו לדבריו במדינה. "המשבר הזה אכן עושה אותנו בודדים וקשים. איבדנו אמון. מאחורי המסיכות שמסתירות את פנינו, הפכו חשדנים. אנחנו חושדים האחד בשני. חושדים במקבלי ההחלטות. במפגינים ברחובות. במציעי הסיוע. אמור לי לאיזו קבוצה אתה שייך ואומר לך במה אתה אשם. ספר לי לאיזה צד של המפה הפוליטית אתה משתייך ואומר לך במה אתה חשוד", אמר.

"במקום תכניות סיוע, מחקרים, נתונים, יש רק פילטר עבה של פוזיציה, של מחנה כזה או אחר, שהכול עובר דרכו ואין עוד מלבדו. מבדידות האנשים הופכים קשים, כתב יונתן גפן, קשים ומיואשים", הוסיף.

אולם, הנשיא טען כי נקודת השפל עשויה להיות הזדמנות לצמיחה, והדגיש את הצדדים הטובים של התקופה האחרונה. "זו יכולה להיות שעתה הגדולה של היצירתיות הישראלית. שיריעת המחקר הרחבה והמצוינת שלה היא מקור להשראה עבור מדינות רבות. יש כל כך הרבה טוב שנעשה בחוץ, על ידי עמותות ועסקים ועל ידי אזרחים פרטיים, שפוקחים עיניים ומושיטים יד - למכרים שלהם, ולזרים שלא פגשו מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully