וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לממשלה: "ישראל אינה בובת סחבות, חדלו מהשיח על בחירות"

הנשיא תקף בחריפות את חברי הממשלה על רקע המתיחות בקואליציה בעקבות משבר התקציב. "הרפו מהאפשרות להקדים את הבחירות והישמרו לכם ממנה", אמר. ח"כ זוהר: "החיבור הפוליטי בינינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי"

בווידאו: הנשיא ריבלין פונה לחברי הממשלה ומבקש שיפסיקו לדבר על בחירות/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

נשיא המדינה ראובן ריבילין תקף בחריפות הבוקר (חמישי) את סיעות הקואליציה, נוכח המתיחות ביניהן בעקבות משבר התקציב. "אני קורא לכם להתעשת", אמר ריבלין במהלך מפגש הוקרה לעובדים הסוציאליים בתום שביתתם. "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה. מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".

"אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה", אמר ריבלין. "אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. בידכם הדבר לעשותו - הוכיחו לנו זאת".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ושר העובדה והרווחה, איציק שמולי במהלך פגשיתם עם העובדים הסוציאליים בתום שביתתם 23 ביולי 2020. מארק ניימן/ לע"מ, אתר רשמי
"מתקוטטים ללא הרף". נשיא המדינה ראובן ריבלין/אתר רשמי, מארק ניימן/ לע"מ

דבריו של נשיא המדינה באים בעקבות המשבר המעמיק בין הליכוד לכחול לבן סביב סוגיית התקציב. בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש לאשר תקציב חד שנתי, ראש הממשלה החליפי בני גנץ מעוניין בתקציב במתכונת דו שנתית, בהתאם להסכם הקואליציוני, ובכך לחסום "פתח מילוט" ממנו.

הבוקר, על רקע אותו המשבר, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הזהיר כי השותפות הקואליציונית עלולה להתפרק. "החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי", התריע ח"כ זוהר. "המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

ח"כ מיקי זוהר ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
"החיבור לא יוכל להימשך". יו"ר הקואליציה מיקי זוהר/ראובן קסטרו

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר היום שקריאת הנשיא במקומה וכי יש להפנימה. "בלתי נתפס שבעת המשבר הבריאותי והכלכלי-חברתי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל נידרדר לתסריט הבלהות והאימים של בחירות נוספות בגלל גחמות פוליטיות. זוהי הפקרות וחוסר אחריות לשמה. יש חילוקי דעות בתוך הממשלה וזוהי לא ממשלת החלומות של אף אחד מהצדדים, אבל גם אם אין אחידות בקול צריכה להיות אחדות סביב המטרה המשותפת שלשמה הוקמה הממשלה - טיפול במגפה וטיפול במשבר הכלכלי חברתי".

משבר חוק איסור טיפולי ההמרה

בעוד סוגיית התקציב עומדת בלב המחלוקת, היחסים הקואליציוניים מלווים ברעשים רבים. האחרון שבהם, התרחש אתמול, כשמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה, שיזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה). ההצבעה, שהסתיימה עם רוב של 42 תומכים מול 36 מתנגדים, עוררה חילוקי דעות בתוך הקואליציה, לאור החלטתה של כחול לבן לתמוך בה - בניגוד לעמדת הממשלה.

השר דוד אמסלם, המקשר בין הממשלה לכנסת, מתח ביקורת חריפה נגד גנץ. "אתה אומר כל הזמן בטלוויזיה שאתה לא רוצה בחירות, מה שאתה עשית, לשם זה הולך", תקף. אמסלם גם פנה לשר המשפטים אבי ניסנקורן: "אני מתבייש במה שעשיתם, אתם נוהגים בחוסר יושר והגינות. סיכמנו שזו הצעה שלא תעלה, ודחינו את זה. אתה צריך להתבייש. על מה יצא הזעם? על כך שהצבענו על ניגודי העניינים לשופטים. לכנסת אסור לדון בזה? אתה ישבת פה ואמרת 'לא יעלה על הדעת', אתה כנראה לא יודע מה זו דמוקרטיה. הכנסת צריכה לפקח גם על בית המשפט העליון".

ניסנקורן מצדו השיב כי כל הקואליציה ידעה מראש על עמדתה של כחול לבן בנוגע לטיפולי המרה - כולל ראש הממשלה והמפלגות החרדיות. גם ש"ס ויהדות התורה זעמו על אישור ההצעה, ותקפו הן את הליכוד, שרבים מחבריה לא השתתפו בהצבעה, והן את כחול לבן שתמכה בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully