וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות התיר פעילות בתנועות הנוער לכיתות ה'-יב', ללא לינה וקייטנות

28.7.2020 / 10:30

תחת מגבלות הקורונה, הותר לקיים את פעילויות החינוך הבלתי פורמלי בקבוצות של עד 20 ילדים בשטח פתוח, לרבות סמינרים, חוגים והתנדבויות. זאת, בעקבות מחאת תנועות הנוער והביקורת הציבורית בנושא. השר אלקין: "נאפשר לנוער להמשיך להתפתח"

עריכה: ניר חן

משרד הבריאות התיר היום (שלישי) את פעילות תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי בכיתות ה'-י"ב, תוך שמירה על הגבלות הקורונה. זאת, בעקבות מחאת תנועות הנוער והביקורת הציבורית בנושא. בין היתר אושרו במסגרת זו גם הפעלת חוגים, התנדבויות וטיולי-יום, בשש קבוצות לכל היותר ובהן עד 20 משתתפים בשטח פתוח ועשרה בני אדם בשטח סגור.

המשרד אינו מאפשר פעילויות הכוללות לינה בחוץ, או הפעלה של קייטנות. אולם, כן תתאפשר לינה בסמינרים והכשרות, בהתאם לשאר ההגבלות. סמינרים אלו יוכלו אף הם להתקיים במתכונת של שש קבוצות ובכל אחת מהן 20 משתתפים, עם אנשי צוות קבועים ותוך ריחוק של 100 מטרים בין הקבוצות השונות.

מחאת תנועת הצופים בדרישה להמשך קיום פעילותה, חדרה, 14 ביולי 2020. שלומי גבאי
הפגנת חניכי תנועת הצופים בחדרה, לפני שבועיים/שלומי גבאי

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה זאב אלקין בירך על הסיכום. "המאמץ שלנו לאפשר את הפעילות של תנועות הנוער נשא פרי, ואני מברך את משרד הבריאות שאפשר לקיים פעילות של ארגוני הנוער ותנועות הנוער גם אם היא חלקית. הפעילות הזו תאפשר לבני הנוער לבוא לידי ביטוי, לחזק את עולם הערכים ולתרום לחברה בחופשת הקיץ בתקופת הקורונה, ותסייע לתנועות הנוער וארגוני הנוער להמשיך את הפעילות הסדירה שלהם", אמר אלקין. "אמשיך במאבק נחוש למען תנועות נוער וארגוני נוער במטרה לפתור את המצוקה התקציבית ולאפשר לנוער הישראלי הנפלא להמשיך להתפתח במסגרת מערכת החינוך הבלתי פורמלי".

עוד בוואלה!

בסגירת תנועות הנוער, המדינה גוזרת על עצמה משבר חינוכי, חברתי ונפשי

לכתבה המלאה

לפני כשלושה שבועות פורסמה שורת הגבלות שאישרה הממשלה, כחלק מהמאבק בהתפרצות הגל השני של מגיפת הקורונה, ביניהן גם המגבלה על קייטנות ופעילויות נוער. בעקבות זאת פתחו תנועות הנוער במחאה על ההחלטה, והתריעו מפני קריסה כלכלית, בשל אי העברת כספים והקפאת פעילותן.

במסגרת המחאה, מאות בני נוער הפגינו ברחבי הארץ, תחת הכותרת "עוצרים את האסון". במחאה הביעו תמיכה גם ראשי ערים כרוביק דנילוביץ' וכרמל שאמה הכהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully