וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים ושר הבריאות סיכמו: יותר מתפללים בבית הכנסת בט' באב

27.7.2020 / 18:29

אדלשטיין נפגש עם ראשי ש"ס ויהדות התורה לקראת הצום, וסיכם איתם כי משרדו יפרסם בהמשך עדכון לכמות המתפללים המותרת ויגדיל אותה. דרעי: "חייבים לפעול להשגת הסדר בימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה". ליצמן: "לא נאפשר הגבלה שרירותית לתפילה"

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למינוי פרופ' גמזו ולתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראשי הסיעות החרדיות סיכמו היום (שני) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת בט' באב במסגרת מגבלות הקורונה. אדלשטיין והמשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, נפגשו היום עם השרים אריה דרעי מש"ס ויעקב ליצמן מיהדות התורה, וכן עם ח"כ משה גפני ממפלגתו.

במהלך הפגישה, הצדדים דנו על עולם התורה, הישיבות והכוללים וכן נוהל בתי הכנסת והתפילות. על פי הסיכום, משרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנהלים החדשים. בהתאם להנחיות הנוכחיות, בבתי כנסת חל איסור על נוכחות יותר מעשרה מתפללים.

שר הפנים דרעי, יו"ר ש"ס, אמר כי "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול, ולצערי, הנשירה גדולה. כולנו חייבים לפעול להשגת הסדר ובייחוד לקראת חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות - הימים החשובים ביותר מבחינת עולם התורה". הוא הוסיף כי "אלוף במיל' רוני נומה לקח על עצמו לסייע בפרויקט הנוכחי, להסדיר ולתכלל את כל נושא פתיחת הלימודים מול ראשי הישיבות והכוללים".

אריה דרעי ויעקב ליצמן הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
קראו להקל על ההנחיות בעת תפילות ט' באב. דרעי וליצמן/ראובן קסטרו

ליצמן, שר הבינוי והשיכון, קרא להקלת המגבלות על בתי הכנסת והביע תקווה למציאת פתרון. "לצד הצורך בזהירות יתירה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכול להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסת ביום-יום ולקראת ט' באב", אמר. "הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום. קיימנו ישיבה מיוחדת עם שר הבריאות אדלשטיין בנושא ואנו תקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתרון הנדרש".

גפני, יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, הוסיף לדברים אלה כי "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות, במקביל דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות, במיוחד בישיבות הקדושות ובכוללים שהם נשמת אפינו ואין לנו שיור רק התורה הזאת. על כן, דרשתי להגדיל את מספר התלמידים בקפסולות שאין חולק על כך שפרויקט הקפסולות הצליח מעל למצופה, כדי שעולם התורה ימשיך ויפרח בייתר שאת לקראת זמן אלול הבא עלינו לטובה".

עוד בוואלה!

שווקים וחנויות נסגרו, החופים נשארים פתוחים: מגבלות הסופ"ש חוזרות לתוקף

לכתבה המלאה
מתפללים בבית כנסת לאחר ההקלה במגבלות הקורונה,אפרת, 20 במאי 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
מתפללים בבית כנסת באפרת עוטים מסיכות/פלאש 90, גרשון אלינסון

בדיון קבינט הקורונה בשבוע שעבר ליצמן דרש להשוות את תנאי פתיחת בתי הכנסת למתווה של חדרי האוכל בבתי המלון שיאפשר פעילותם לפי 35%. דרישה דומה העלה גם דרעי.

לדברי ליצמן, "אין כל הסבר הגיוני להפלות מתפללים בבתי כנסת בהגבלה לעשרה מתפללים בלבד, למרות שהם נדרשים לעטות מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה, לעומת סועדים בבתי מלון שיכולים להתכנס ללא מסיכה בזמן אכילה, ומאפשרים להם 35% פעילות. נתוני ההדבקה בבתי כנסת אינם גבוהים לעומת מסעדות ובתי מלון, אלא להיפך. את העוול הזה יש לתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully