וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגת האוצר: מענקים כבר ביום חמישי; הביטוח הלאומי: מידע לא מבוסס

27.7.2020 / 13:14

בדיון בוועדת הכנסת אמרה סגנית היועץ המשפטי של משרד האוצר כי הביטוח הלאומי נערך להעברת הכסף לחשבונות האזרחים כבר השבוע, אולם בביטוח הלאומי סירבו לקחת אחריות על דבריה. התכנית אושרה על ידי הממשלה ובהמשך השבוע תובא לאישור הכנסת

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למינוי פרופ' גמזו ולתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

סגנית היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד טלי ארפי, אמרה היום (שני) בדיון בוועדת הכנסת כי המוסד לביטוח לאומי נערך להעברת הכסף במסגרת תכנית "מענק לכל אזרח" כבר ביום חמישי הקרוב, אולם בביטוח הלאומי התנערו מדבריה. המוסד, האחראי על חלוקת המענקים ישירות לאזרחים מסר כי הוא אינו אחראי "להודעה הלא מבוססת", וכי מדובר בפרסום מידע שגוי לציבור.

חרף הדברים, אתמול התריע מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר כי למוסד חסר מידע על כמיליון חשבונות בנק מאומתים, כדי לבצע את העברת המענקים. לדבריו, מאז יום רביעי האחרון, אנשי הביטוח הלאומי הצליחו לאמת את חשבונותיהם של כ-1.2 מיליון, וכי בימים הקרובים יופעלו מאמצים לאמת את חשבונותיהם של אזרחים נוספים. הוא הוסיף כי אלו שלא יימצא עבורם חשבון מאומת יוכלו לקבל את הקצבה דרך דואר ישראל.

המוסד לביטוח לאומי בבאר שבע , 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
התנערו מהדברים. הביטוח הלאומי/ראובן קסטרו

לפי התכנית, שאושרה אתמול על ידי הממשלה ותועבר בהמשך השבוע לאישור הכנסת, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל מענק בסך 750 שקלים ו-500 שקלים נוספים בעבור הילד הראשון, השני או השלישי שבמניין ילדיו אליו משתלמת קצבת הילדים. כך שמשפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים ומשפחה עם שני ילדים 2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים תקבל 3,000 שקלים.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה את תכנית המענקים, תובא להצבעה בכנסת השבוע

לכתבה המלאה

מקבלי קצבאות כמו קצבת נכות, זקנה או סיעוד יקבלו תוספת של 750 שקלים נוספים מעבר למענק שיגיע לכל אזרח. אזרח שהייתה לו הכנסה העולה על 651 אלף שקלים בשנת 2018 או 2019 לא יקבל את המענק "למעט מענק בעד ילדיו", כלשון החוק.

עלות התכנית היא 6.5 מיליארד שקלים, והיא צפויה להיתקל בקשיים מסוימים בכנסת בעקבות התנגדות של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שאמר כי "לא אשאיר את הילד הרביעי והחמישי רעבים בגלל שכך הוחלט באופן שערורייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully