וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את תכנית המענקים, תובא להצבעה בכנסת השבוע

26.7.2020 / 13:51

השרים הצביעו בעד "מענק לכל אזרח", לפיו כל אזרח ששכרו השנתי עד 651 אלף שקלים יקבל 750 שקל ו-500 עבור כל ילד. השרה פרקש הכהן: "אי אפשר לשפוך סכומי עתק בתכנית לא מדויקת". נתניהו בישיבת הממשלה: לצה"ל יהיה תפקיד משמעותי בקטיעת שרשרת ההדבקה

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למינוי פרופ' גמזו ולתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תכנית המענקים "מענק לכל אזרח", שתובא השבוע להצבעה במליאת הכנסת. לפי התכנית, כל אזרח מעל גיל 18 יקבל מענק בסך 750 שקלים ו-500 שקלים נוספים בעבור הילד הראשון, השני או השלישי שבמניין ילדיו אליו משתלמת קצבת הילדים. כך שמשפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים ומשפחה עם שני ילדים 2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים תקבל 3,000 שקלים.

מקבלי קצבאות כמו קצבת נכות, זקנה או סיעוד יקבלו תוספת של 750 שקלים נוספים מעבר למענק שיגיע לכל אזרח. אזרח שהייתה לו הכנסה העולה על 651 אלף שקלים בשנת 2018 או 2019 לא יקבל את המענק "למעט מענק בעד ילדיו", כלשון החוק.

עלות התכנית היא 6.5 מיליארד שקלים, והיא צפויה להיתקל בקשיים מסוימים בכנסת בעקבות התנגדות של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שאמר כי "לא אשאיר את הילד הרביעי והחמישי רעבים בגלל שכך הוחלט באופן שערורייתי".

תכנית "מענק לכל אזרח"

  • כל אזרח המשתכר עד 651 אלף שקלים בשנה יקבל מענק בסך 750 שקלים
  • מענק נוסף בסך 500 שקלים יינתן עבור הילד הראשון, השני והשלישי
  • אזרח שמשכורתו גבוהה מ-651 אלף שקלים בשנה יקבל את המענק רק עבור ילדיו
  • אזרח הזכאי לקצבאות נוספות (סיעוד, נכה, הבטחת הכנסה, תשלום מזונות, תשלום לעולה נזקק) יקבל תוספת של 750 שקלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
תכנית המענקים תובא השבוע להצבעה במליאה. נתניהו/רויטרס

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר אישור השרים, התכנית תועבר לחקיקת בזק בכנסת "כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית". עוד הוסיף כי "אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה".

השרה אורית פרקש הכהן, שנמנעה בהצבעה, אמרה כי "צריך להפסיק לפעול טלאי על טלאי". לדבריה, "אנחנו בתקציב המשכי, ממשיכים לחצות את הגבול של יעד הגירעון ללא תכנית סדורה. צריך להעביר תקציב מסודר עם תכנית שתבנה מנועי צמיחה למשק. אי אפשר לשפוך סכומי עתק בתכנית לא מדויקת, הציבור מצפה להתנהלות כלכלית נאותה".

ח"כ אורית פרקש הכהן וישראל אייכלר במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"ממשיכים לחצות את הגבול של יעד הגירעון ללא תכנית סדורה". פרקש הכהן/ראובן קסטרו

במהלך דבריו בפתח הישיבה אמר נתניהו כי לצה"ל יהיה תפקיד משמעותי בקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה. זאת ברקע הוויכוח על שאלת העברת סמכויות ניהול המשבר לידי משרד הביטחון, כפי שהמליץ ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

נתניהו ציין את מינויו של פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה, ואמר כי במהלך השבוע הוא יגיש תכנית פעולה כדי לקטוע את השרשרת. "ביקשתי גם מפרופ' גמזו להגיש תכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה, והוא יגיש אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור", הוסיף.

יחד עם זאת, הדגיש ראש הממשלה את חשיבות שיתוף הפעולה של הציבור במאבק מול הנגיף. לדבריו, "אין פתרונות קסם. בלי אחריות אישית של כל אחד מכם, אזרחי ישראל, אין אפשרות לבלום את המגיפה. אני חייב להגיד שאני רואה שיפור בהתנהגות, אבל עדיין צריך עוד. את המגיפה מנצחים על ידי חבישת מסכות, שמירת מרחק אישי, היגיינה ומניעת התקהלויות".

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully