וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה את ברכת ארדואן: החתולה הפוזלת של איה סופיה לא תגורש

27.7.2020 / 11:08

גלי הפכה לאחד מסמלי האתר העתיק, אחרי שצברה יותר מ-48 אלף עוקבים באינסטגרם והתחבבה על אובמה. ברשתות החברתיות חששו כי היא תיאלץ לעבור דירה לאחר שביתה הפך למסגד, אך דוברו של הנשיא הרגיע: "היא תוכל להישאר, כל החתולים מוזמנים"

בווידאו: החתולה גלי באיה סופיה/צילום: רויטרס

עם עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם וברק אובמה בתור מעריץ, החתולה גלי מפורסמת כמעט כמו ביתה העתיק, איה סופיה שבאיסטנבול. אולם, בעקבות ההחלטה להפוך את המוזיאון לשעבר למסגד, הטורקים תוהים האם גלי תיאלץ לעבור דירה - שאלה שמעסיקה מדי יום את החדשות המקומיות ואת הרשתות החברתיות.

החתולה האפורה עם העיניים הירוקות הזוהרות, הידועות בפזילתן, הפכה לחביבה על המבקרים - כולל אובמה, שתועד כשהוא מלטף אותה בביקור שערך בשנת 2009.

החתולה גלי באיה סופיה שבאיסטנבול, טורקיה, ב-2 ביולי 2020. רויטרס
חביבת התיירים. החתולה האפורה והפוזלת גלי/רויטרס

מתוך חשבון האינסטגרם של גלי:

למרות החששות, הרשויות כבר הבהירו כי איה סופיה תוכל להישאר ביתה של גלי. איברהים קאלין, דוברו של הנשיא הטורקי רג'יפ טייפ ארדואן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי גלי, כמו גם החתולים האחרים באזור, יוכלו להישאר במקומם.

"החתולה נעשתה מפורסמות מאוד, ויש חתולים אחרים שעדיין לא הפכו למפורסמים. היא תהיה שם, וכל החתולים מוזמנים למסגד שלנו", הרגיע דוברו של ארדואן.

אלה חדשות משמחות עבור אומוט בהצ'צי, מדריכת התיירים שפתחה את חשבון האינטסגרם של גלי, שבמשך ארבע שנים צבר יותר מ-48 אלף עוקבים. החשבון מלא בתמונותיה של החתולה, כשבחלקן מתויגים התיירים שפגשו אותה בביקורם באתר ההיסטורי.

עוד בוואלה!

המהפכה הושלמה: ארדואן מחק את סמל החילוניות של טורקיה

לכתבה המלאה
מדריכת התיירים אומוט בהצ'צי עם החתולה גלי באיה סופיה שבאיסטנבול ב-23 ביולי 2020. רויטרס
"עושה פוזות של דוגמנית". גלי עם מדריכת התיירים שפתחה את חשבון האינסטגרם שלה/רויטרס

מתוך חשבון האינסטגרם של גלי:

"התחלתי לשים לב לגלי בכל פעם שהלכתי (לאיה סופיה) משום שהיא עשתה פוזות מול האנשים, כמו דוגמנית", היא סיפרה לרויטרס. "אני מקבלת הודעות כמו, 'גלי, נבוא לאיסטנבול בשביל לראות אותך'. זאת הרגשה נחמדה מאוד".

איה סופיה הייתה קתדרלה ביזנטית נוצרית במשך 900 שנים, לפני שנכבשה על ידי העות'ומאנים, ושימשה כמסגד עד שנת 1934. מוקדם יותר החודש, בית משפט במדינה פסק כי הפיכת המבנה למוזיאון הייתה בלתי חוקית. ארדואן הכריז מיד כי האתר יוכרז כמסגד פעם נוספת, וביום שישי התקיימה בו תפילה המונית ראשונה אחרי יותר מ-80 שנה, בהובלת ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully