וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שותפיי מעכבים את התקציב; כחול לבן: שיפסיק לדרדר לבחירות

במסיבת העיתונאים שבה הציגו ראש הממשלה ושר הבריאות את הפרויקטור החדש לקורונה פרופ' רוני גמזו, התייחס נתניהו לסערה סביב העברת התקציב, והאשים את כחול לבן בעיכוב. "הסיבה שאנחנו לא מעבירים היא כי שותפיי לא מוכנים". כחול לבן: "שיפסיק לדרדר לבחירות ויעמוד בהסכם"

בווידאו: ראש הממשלה במסיבת עיתונאים עם רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לסערה בקואליציה סביב תקציב המדינה, ופסל את האפשרות כי הוא מעוניין בבחירות בקרוב. "אני לא חותר לבחירות, זה אבסורד", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים שבה הציג יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין את הממונה החדש לקורונה פרופ' רוני גמזו. ראש הממשלה הוסיף כי "צריך להעביר תקציב, ואפשר להעביר אותו בדקה. הוא מוכן, כל הכלכלנים אומרים שצריך להעביר אותו כי הזמן קצר".

ראש הממשלה האשים את כחול לבן בכך שטרם הועבר תקציב. "להעביר תקציב עכשיו - זה הדבר הרצוי. הסיבה היחידה שנלך לבחירות זה כי לא נעביר תקציב, אם אתה מעביר תקציב אין בחירות", אמר. "הסיבה שאנחנו לא מעבירים תקציב, זה כי שותפיי בכחול לבן לא מוכנים". לדבריו, "לא צריך בחירות, צריך להעביר תקציב. זה אחד הדברים החשובים שישרתו את המשבר וגם ישרתו את הסיכום שעשינו לגבי הממשלה".

בכחול לבן תקפו את נתניהו בתגובה לדבריו, ואמרו כי עליו לעמוד בהסכם הקואליציוני. "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים: לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח, ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים", נמסר. "אזרחי ישראל כבר הבינו: עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מציג את תכנית הסיוע למשק 9 ביולי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"לא חותר לבחירות". ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

במסגרת הדברים שנשא, התייחס נתניהו לסקרי המנדטים לפיהם מפלגתו נחלשת. "אני הרבה זמן בפוליטיקה וראיתי סקרים עולים ויורדים", אמר. "כשעשיתי את הרפורמות שהצילו את כלכלת ישראל ב-2003 הסקרים והתוצאות האמיתיות לא היו איתי. עשיתי את מה שצריך לעשות כדי להציל את הכלכלה".

לדבריו של ראש הממשלה, חוסר האובייקטיביות התקשורת משפיעה על הציבור. "יורים חצים וזה משנה את הסקרים", מסר. לכך הוסיף נתניהו כי "אף פעם לא פעלתי על פי סקרים כשזה נוגע לביטחון ישראל".

עוד בוואלה!

הקרב על התקציב והעימותים בין נתניהו וגנץ: מה הסיכוי לבחירות רביעיות?

לכתבה המלאה

דבריו של נתניהו מגיעים ברקע העימותים בקואליציה, כשהחיבור בין הליכוד וכחול לבן נתקל בקשיים בלתי פוסקים מרגע הקמת הממשלה, והוא רצוף בעימותים ומחלוקות. הדוגמה האחרונה היא הפיצוץ שאירע אמש במליאת הכנסת, כשכחול לבן הצביעה נגד עמדת הקואליציה בעד חוק שיאסור טיפולי המרה בקטינים, כתגמול על תמיכת הליכוד בהצעה להקים ועדת חקירה לניגודי העניינים של השופטים לפני כשבועיים.

בעקבות אישור ההצעה, התעוררה סערה מחודשת בין הליכוד לכחול לבן, כשבתווך המפלגות החרדיות, שהאשימו את שתי המפלגות במעשה מרמה כלפיהם. ביהדות התורה אף הודיעו לאחר ההצבעה כי יעצרו כל שיתוף פעולה עם כחול לבן.

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
הסערה סביב הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה. מליאת הכנסת, אתמול/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

המפלגה מסרה כי "החוק שעבר, פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה".

עם זאת, יו"ר סיעת דגל התורה, ח"כ משה גפני, הפנה את החיצים גם כלפי הליכוד. "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully