וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,600 מקרים בכל שעה: מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב חצה את ה-4 מיליון

23.7.2020 / 18:51

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במהירות ברחבי העולם, כשמידי דקה מאובחנים 43 אמריקנים כחיוביים בממוצע. גם מקרי המוות מוסיפים לעלות, כשמניין המתים הוא יותר מ-143 אלף. עם זאת, בריטניה, ספרד, איטליה, צ'ילה וצרפת מקדימות אותה ביחס המתים לנפש

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

מספר המקרים המאומתים של קורונה בארצות הברית הגיעו היום (חמישי) לראשונה ל-4 מיליון, כשמנתוני סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה שמעל 2,600 מקרים חדשים מאובחנים בממוצע בכל שעה במדינה - השיעור הגבוה ביותר בעולם.

מאז התגלה המקרה הראשון ב-21 בינואר, מספר חולי הקורונה בארצות הברית גדל במהירות ובעקביות - ולקח לארצות הברית 98 ימים להגיע למיליון מקרים. בתוך 43 ימים נוספים הגיעו במדינה ל-2 מיליון נדבקים, ובתוך 27 יום נוספים, הגיע מספר החולים האמריקנים ל-3 מיליון.

מאז שמספר מקרי ההידבקות חצה את הרף הקודם, עברו רק 16 יום, כאשר ההדבקות המשיכו בקצב ל-43 מקרים חדשים בכל דקה.

תור מכוניות ארוך במתחם "היבדק וסע" בקליפורניה. 23 ביולי 2020. אי-פי, AP
תור מכוניות ארוך במתחם "היבדק וסע" בקליפורניה, היום/AP, אי-פי

הממשל הפדרלי, מושלי מדינות וראשי ערים ברחבי ארצות הברית התעמתו לא פעם על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המגיפה, מה שהוביל להוראות וכללים לא ברורים. עד היום לא ברור לאזרחים רבים האם יש לעטות מסיכות בציבור או האם עסקים יכולים להיפתח.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שינה את הנימה שלו ביחס לנגיף לאחרונה. בעבר הוא הסתייג מלעטות מסיכה בעצמו, אך השבוע הוא עודד את האמריקנים לעטות מסיכות ולאחרונה אף הופיע בפומבי לראשונה עם כיסוי פנים.

תור של ממתינים לסיוע הממשלתי למובטלים ולעצמאיים ברזיליה, בירת ברזיל. 23 ביולי 2020. אי-פי, AP
תור של ממתינים לסיוע הממשלתי למובטלים ולעצמאיים ברזיליה, בירת ברזיל/AP, אי-פי

מתוך 20 המדינות שחוו את ההתפרצות הגדולה ביותר של נגיף הקורונה, ארצות הברית מדורגת במקום השני במקרים מאומתים לנפש, כש-120 נדבקים אובחנו כחיוביים לנגיף מתוך כל עשרת אלפים איש, כשרק צ'ילה מקדימה אותה.

מבחינת מספרי המתים מהנגיף, ארצות הברית מדורגת במקום השישי בעולם, עם יותר מ-143 אלף מקרי מוות, או 4.4 מתים לכל עשרת אלפים איש. בריטניה, ספרד, איטליה, צ'ילה וצרפת מקדימות אותה ביחס המתים לנפש.

עמדת בדיקות ניידת סמוך לבית החולים הממשלתי בהיידראבאד, הודו. 23 ביולי 2020. אי-פי, AP
עמדת בדיקות ניידת סמוך לבית החולים הממשלתי בהיידראבאד, הודו/AP, אי-פי

מחוץ לארצות הברית, שיעור המקרים המאומתים אינו מראה שום סימן להאטה, כשהנגיף מועבר הכי מהר בארצות הברית ובדרום אמריקה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ברזיל רשמה אתמול שיא יומי חדש של מקרי קורונה מאומתים, מה שהעלה את סך מקרי הקורונה ברחבי אמריקה הלטינית ל-4 מיליון.

ברזיל חווה את ההתפרצות השנייה בגודלה בעולם, כשלמעלה מ-2.2 מיליון בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף, וכמעט 83 אלף איש מתו. הודו, המדינה היחידה עם יותר ממיליון מקרים מלבד ברזיל וארצות הברית, דיווחה ברביעי האחרון על כמעט 40 אלף מקרים חדשים שאובחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully