וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני נועד עם ניסנקורן: "מנסים להרגיע את הרוחות בקואליציה"

23.7.2020 / 17:43

יו"ר ועדת הכספים נפגש עם שר המשפטים אחרי ההצבעה על איסור טיפולי המרה, בעקבותיה פרצה סערה בקואליציה בשל הפרת המשמעת הקואליציונית מצד כחול לבן. עם זאת, בסביבת גפני טוענים כי לא חזר בו מדרישתו להביא למליאת הכנסת בשבוע הבא את פסקת ההתגברות

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נפגש היום (חמישי) עם שר המשפטים אבי ניסנקורן בבני ברק, ומאוחר יותר נועד גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם המעורה בפרטים אמר כי "מנסים להרגיע את הרוחות. הצדדים כולם מכירים בחשיבות יציבות הקואליציה בעיתוי הזה", כלשונו, אחרי ההצבעה על החוק שנועד לאסור טיפולי המרה במליאת הכנסת שבה הפרו הח"כים של כחול לבן את המשמעת הקואליציונית.

אחת הסוגיות המרכזיות שעלו בפגישה של גפני עם נתניהו וניסנקורן היא תקציב הישיבות. החרדים חוששים מכך שעיכוב תקציב המדינה בחודש הקרוב יגרום לקושי בהעברת כספים לישיבות והכוללים.

אבי ניסנקורן ומשה גפני בדיון במליאת הכנסת, 8 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ניסיון להרגעת הרוחות בקואליציה. גפני וניסנקורן במליאת הכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עם זאת, בסביבת גפני אומרים כי הוא עדיין לא חזר בו מדרישתו להצביע ביום רביעי הבא על הצעת חוק לפסקת התגברות והצעת החוק לאסור חמץ בבתי חולים בניגוד לפסיקת בג"ץ. יו"ר ועדת הכספים מסר אתמול כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו".

בכיר בכחול לבן העביר אתמול מסר ליהדות התורה, לפיו "נתניהו רוצה בחירות, ולא נגיש את הלחי השנייה". זאת, בניסיון להסביר לחברי המפלגה החרדית מדוע תמכה כחול לבן בחוק תוך הפרה של המשמעת הקואליציונית.

בכחול לבן סבורים שנתניהו החליט ללכת לבחירות מוקדמות ולתת לכנסת להתפזר כבר בחודש הבא מבלי להעביר תקציב. "נתניהו מכוון לבחירות בזק כדי להקדים אותן לשלב העדויות במשפט שלו, שיתחיל בינואר", העריך גורם במפלגה.

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כים חרדים אחרי ההצבעה על איסור טיפולי המרה, אתמול/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

אישור החוק בקריאה טרומית עורר סערה בתוך הקואליציה, והביא למתקפות הדדיות בין המפלגות השונות המרכיבות אותה. ניסנקורן טען בתשובה למתקפה מתוך הממשלה כי כל הקואליציה ידעה מראש על עמדתה של כחול לבן בנוגע לטיפולי המרה - כולל ראש הממשלה והמפלגות החרדיות.

בדברים שנשא במליאה, ניסנקורן פנה לשר דוד אמסלם ואמר: "רק כדי לעשות סדר - ראש הממשלה ידע, השרים גפני ודרעי ידעו, יו"ר הקואליציה ידעה. חשבתי שגם אתה". הוא הזכיר גם כי "חברי הכנסת מהליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק הזה". עוד הוא ציין כי "כחול לבן מתנהלת בהגינות בכל חמשת החודשים האחרונים ובראשה בני גנץ".

דבריו של ניסנקורן נאמרו בתגובה להאשמות מצד אמסלם, שהטיח מוקדם יותר בראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כי "אתה אומר כל הזמן בטלוויזיה שאתה לא רוצה בחירות, מה שאתה עשית, לשם זה הולך". אמסלם גם פנה לניסנקורן עצמו ואמר: "אני מתבייש במה שעשיתם, אתם נוהגים בחוסר יושר והגינות. סיכמנו שזו הצעה שלא תעלה, ודחינו את זה. אתה צריך להתבייש. על מה יצא הזעם? על כך שהצבענו על ניגודי העניינים לשופטים. לכנסת אסור לדון בזה? אתה ישבת פה ואמרת 'לא יעלה על הדעת', אתה כנראה לא יודע מה זו דמוקרטיה. הכנסת צריכה לפקח גם על בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully