וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין בירך על מינוי גמזו: "לוקחים את הטובים להשתלט על התחלואה"

23.7.2020 / 14:22

בסיור שערך בבית החולים אסף הרופא, אמר שר הבריאות כי הוא שמח ש"איש כמו פרופ' גמזו יהיה לעזר בכל הקשור למאגף בנגיף הקורונה". הוא אף הדגיש את הצורך במינויו של פרויקטור בנושא, כדי "לאפשר למערכת להמשיך לפעול"

בווידאו: שר הבריאות מתייחס למינוי פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה/צילום: גילי מייזלר

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על מינויו של פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, לפרויקטור האחראי לבלימת נגיף הקורונה. "אני מאוד שמח שאיש כמו פרופ' גמזו יהיה לנו לעזר בכל מה שקשור למאבק", אמר אדלשטיין בסיור בבית החולים אסף הרופא. "אנחנו לוקחים את הטובים כדי להשתלט על העקומה ולעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להילחם בנגיף הארור הזה".

במהלך הסיור, התייחס לצורך בתפקוד מערכת הבריאות לצד המאמצים לעצירת התחלואה בקורונה בישראל, שדרשו את מינויו של פרויקטור בתחום. "ברור לגמרי שלמערכת הבריאות יש הרבה מאוד משימות מעבר לקורונה ואנחנו רוצים לאפשר למערכת להמשיך לפעול", אמר.

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"לוקחים את הטובים". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

אדלשטיין קיבל את ההחלטה על מינויו של פרופ' גמזו יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הלילה.
זאת, לאחר שפרופ' גבי ברבש ויתר אמש על התפקיד על רקע ויכוח על סמכויות בינו לבין משרד הבריאות.

בעברו, גמזו כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, נוסף על תפקידים ניהוליים שונים במערכת הבריאות. בין היתר, שימש כמנהל התכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, יו"ר ועדת סל התרופות והאחראי על הטיפול בבתי האבות במשבר הקורונה - כולל הקמת פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על קשישים מפני הנגיף. כמו כן, מילא תפקיד בכיר בחטיבת הבריאות של ה-OECD. גמזו אף חבר בפקולטה לרפואה ובבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב, ופרופסור מן המניין בפקולטה לניהול.

פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
לאפשר למערכת לפעול. פרופ' גמזו/ראובן קסטרו

בפוסט בפייסבוק שפרסם הבוקר בית החולים איכילוב מטעם פרופ' גמזו, נכתב כי ראש הממשלה ושר הבריאות פנו אליו בנוגע לתפקיד, לאחר שמינוי פרופ' ברבש לא צלח. "השבתי מיד בחיוב", ציין פרופ' גמזו. "כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות".

"זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי", המשיך פרופ' גמזו. "אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר. האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully