וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון שולחת ספינות לים האגאי בשל חיפושי אנרגיה של טורקיה

המתיחות בין השכנות שוב מתחממת, אחרי שאנקרה הודיעה על סקירה ימית בסמוך לאי יווני. שתי חברות נאט"ו טוענות שהשטח הוא שלהן. "קוראים לטורקיה לחדול מיד מהפעילות הלא חוקית שלה", אמרו באתונה. מוקדי סכסוך נוספים ביניהן: קפריסין ולוב

צילום: רויטרס

הצי של יוון שלח ספינות לים האגאי בעקבות הפעילות הטורקית באזור, והן נמצאות ב"כוננות גבוהה" - כך אמר היום (רביעי) גורם בצי לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא אמר כי כלי שיט נפרסו מאז אתמול בדרום הים האגאי ובדרום-מזרח, מבלי לפרט.

פריסת הצי היווני מגיעה אחרי שאנקרה הכריזה שספינת קידוח טורקית תערוך חיפושים מדרום לאי היווני קסטלוריצו שבדרום-מזרח הים האגאי. אתונה טוענת כי חיפושי האנרגיה של טורקיה מתקיימים בחלק ממדף יבשתי שלה וכי זאת הסלמה של המתיחות בין שתי המדינות סביב הזכויות הימיות שלהן.

אוניית נוסעים עם דגל טורקיה חולפת במצרי בוספורוס, 27 בינואר 2020. רויטרס, רויטרס
הסלמה בין המדינות. ספינה טורקית במצרי בוספורוס/רויטרס, רויטרס

"אנחנו קוראים לטורקיה לחדול מיד מהפעילות הלא חוקית שלה, המפרה את הריבונות שלנו ופוגעת בשלום ובביטחון באזור", מחו בהצהרה רשמית במשרד החוץ של יוון. עם זאת, טורקיה טענה היום כי האזור הוא חלק מהמדף היבשתי שלה.

אתמול הודיעה טורקיה כי תערוך סריקות סיסמולוגיות באזור, שבין קפריסין לאי היווני כרתים. בנוסף למתיחות בין אתונה לאנקרה סביב התביעות החופפות על המשאבים שבאזור, גם קפריסין רוצה לחפש גז טבעי במזרח הים התיכון למרות התנגדות חריפה מצד טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully