וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ויכוח על סמכויות: מינוי גבי ברבש לפרויקטור הקורונה מתעכב

22.7.2020 / 22:12

במוקד המחלוקת בין משרד הבריאות ומנכ"ל המשרד לשעבר ניצבים תחומי האחריות עליהם הוא יופקד במסגרת תפקידו. לדברי גורמים במערכת הבריאות שמקורבים לברבש, כל עוד לא הוא יקבל את הסמכויות הדרושות לו - לא יסכים לקבל על עצמו את האחריות לטיפול במגיפה

בווידאו: דיון בוועדת החוקה על "חוק הקורונה הגדול"/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

המינוי של פרופ' גבי ברבש לתפקיד פרויקטור הקורונה מתעכב בשל אי-הסכמה בינו ובין משרד הבריאות על האחריות שתוטל עליו במסגרת התפקיד - כך נודע הערב (רביעי).

כפי שהתרחש גם בשיחות עם תא"ל אמיר אבולעפיה והאלוף רוני נומה, גם במקרה זה מנסה משרד הבריאות לשמור בקרבו את מירב האחריות במאבק בקורונה, ומנגד פרופ' ברבש זקוק לאחריות על מנת לממש את סמכותו לפתור את הסוגיות העומדות בפניו, דוגמת כישלון המערך האפידמיולוגי והגדלת מספר הבדיקות.

פרופ' גבי ברבש. מכון ויצמן למדע., אתר רשמי
"עד תום התהליך יעברו עוד יום או יומיים". פרופ' ברבש/אתר רשמי, מכון ויצמן למדע.

משרד הבריאות מעולם לא הודיע רשמית על מינויו של ברבש, ובשיחות רשמיות עם גורמים במשרד נאמר שכפי שהנושא לא נחתם מול הבכירים הקודמים שנשקלו לתפקיד - כך גם הפעם. להערכתם, עד תום התהליך יעברו עוד "יום או יומיים".

לדברי גורמים במערכת הבריאות שמקורבים לברבש, כל עוד לא יקבל את הסמכויות הנדרשות לו - לא יסכים לקבל על עצמו את האחריות לטיפול במגיפה. על כן, טרם ברור מתי ואם בכלל ימונה ברבש לתפקיד - למרות שמינויו הרשמי היה אמור להתרחש אמש.

עוד בוואלה!

היכן אנשים נדבקים, ואיך יוצאים מהסגר: האתגרים הדחופים של מפקד הקורונה

לכתבה המלאה

ברבש הוא מבכירי הרופאים בישראל. את לימודי הרפואה עשה באוניברסיטה העברית במסגרת העתודה הצבאית. בצבא שירת כרופא מוטס, היה אחראי על שירותי רפואת החירום בנתב"ג, ושימש כרופא היחידה לשיתוף פעולה אזורי. לאחר השחרור התמחה ברפואה פנימית, ובהמשך התמחה באוניברסיטת הרווארד ברפואה ציבורית.

כששב מארצות הברית בשנת 1986, מונה לסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר. ב-1993 מונה למנכ"ל בית החולים איכילוב בתל אביב, ובמסגרת זו לקח חלק בטיפול בראש הממשלה יצחק רבין לאחר ההתנקשות בו ב-1995. ב-1996 מונה למנכ"ל משרד הבריאות והתפטר מתפקיד זה כעבור שלוש שנים. לאחר התפטרותו, שב לתפקיד מנכ"ל איכילוב. בנובמבר 2013 היה ברבש זה שבישר על מותו של אריק איינשטיין בפתח בית החולים. ב-2015 סיים את תפקידו, ומאז הוא עובד בחברות פרטיות ובייעוץ.

בשבועות שקדמו להחלטה על מינויו, התלבטו בדרג הפוליטי, שכלל בעיקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בין כמה בכירים לשעבר למילוי התפקיד. בין השמות שעלו היה גם תא"ל במיל' אמיר אבולעפיה ואלוף במיל' רוני נומה - שסירבו לקבל את התפקיד כיוון שלא קיבלו לידיהם את הסמכויות שביקשו. גם שמותיהם של תא"ל במיל' גל הירש וראש המוסד יוסי כהן הוזכרו בהקשר זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully