וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג שנרדם ודרס למוות אישה נידון ל-3 שנות מאסר: "יכול לקרות לכל אדם"

אביעד מדר בן ה-35 מחדרה, נידון לעונש קל במיוחד על הריגתה של לאה חזי בת ה-60 מיקנעם, בתאונה שאירעה ב-2016, מאחר והוא נרדם במהלך נהיגה בכביש החוף. פרקליטו של מדר אמר כי העונש ראוי בנסיבות התיק, וכי מדר מביע צער על התוצאה הטראגית של התאונה

בווידאו: 3 שנות מאסר נגזרו על אביעד מדר שנרדם ודרס אישה למוות/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר

שלוש שנות מאסר נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בחיפה על אביעד מדר, תושב חדרה שלפני כארבע שנים התנגש בתחנת אוטובוס בכביש החוף, הרג את לאה חזי בת ה-60 מיקנעם ופצע באורח בינוני את אברהם דווית ממגדל העמק, שהמתינו במקום. הוא הורשע בהריגה של חזי ובגרימת חבלה של ממש לדווית.

השופט אמיר טובי פסק בנוסף לעונש המקל של המאסר בפועל, גם 18 חודשי מאסר על תנאי ופסילת רישיון הנהיגה לשבע שנים. בנוסף לכך, יהיה על מדר לשלם פיצוי של 30 אלף שקלים למשפחת המנוחה, ופיצוי של 3,000 שקלים למשפחת הגבר שנפצע. הוא יחל לרצות את המאסר ב-15 בספטמבר.

עו"ד רותם כהן, שייצג את מדר בתיק יחד עם עו"ד יוסי יעקובי, אמר לאחר מתן גזר הדין כי העונש ראוי בנסיבות התיק, שבו "במהלך שמיעת ההוכחות התגלו כשלים ראייתיים מהותיים, ולא בכדי נסוגה המדינה מטענת הנהיגה תחת השפעת סמים". לטענתו, מדר מביע צער רב על התוצאה הטראגית של התאונה.

הארכת מעצר לנהג שדרס למוות אישה בת 60 כשהמתינה בתחנת אוטובוס במחלף אולגה. בית הדין לתעבורה בחדרה. 31 באוגוסט 2016. שלומי גבאי
"כשלים ראייתיים מהותיים בתיק". הנהג הפוגע אביעד מדר/שלומי גבאי

התאונה אירעה ב-30 באוגוסט 2016. אביעד מדר, תושב חדרה בן 35 כיום, נהג ברכב היונדאי שלו בכביש 2 מדרום לצפון, כשלידו ישבה אשתו ובמושב האחורי ישבו שני ילדיו הקטנים, בעת שהמשפחה היתה בדרכה לביתה מחופשה בברצלונה. מדר הודה בחקירתו כי לפני הנסיעה הוא לא ישן במשך 27 שעות ברציפות, וסיפר כי "מבית ינאי והלאה נתתי לעצמי סטירות כדי להחזיק את עצמי ער".

בתחילה טענה הפרקליטות כי מדר נהג תחת השפעת סמים, זאת לאחר שהודה בחקירתו כי עישן קנאביס במהלך החופשה בברצלונה. אך במהלך המשפט עבירת הנהיגה תחת השפעת סמים נמחקה עקב "כשלים ראייתיים", במסגרת עסקת הטיעון שעליה סיכם סניגורו, עו"ד רותם כהן, עם פרקליטות מחוז חיפה שהגישה את כתב האישום וניהלה את התיק.

בתחילת המשפט טען מדר שהרגיש שהוא עייף, והתכוון לעצור בהמשך הדרך, אך לא הספיק לעצור בטרם אירעה התאונה, וכן כי סטה ימינה בגלל תקלה ברכב וללא קשר לעייפות. הוא אף הודה כי רכבו פגע בתחנת האוטובוס, אבל טען כי לא פגע במנוחה וכי לא הבחין בכך שהיא המתינה שם, והודה רק בפגיעה בגבר שנפצע באותה התנגשות.

רכב פגע בתחנת אוטובוס, סמוך למחלף אולגה, כביש החוף. אוגוסט 2016. בט"ש וחרום בלבד, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בכביש החוף, ב-2016/מערכת וואלה! NEWS, בט"ש וחרום בלבד

עם זאת, לפי כתב האישום שבו הורשע, נטען כי מדר המשיך בנסיעתו למרות שחש בעייפות, וסמוך לצומת אולגה הוא אף נרדם על ההגה, סטה ימינה לשולי הדרך, עלה על המדרכה והתנגש בעוצמה עם חזית רכבו בתחנת האוטובוס, שבה המתינו באותה שעה כמה נוסעים.

הוא פגע במנוחה לאה חזי, מנהלת חשבונות בת 60 מיקנעם, ובאברהם דווית צעיר ממגדל העמק. מותה של חזי נקבע במקום, דווית נפצע באורח בינוני ונזקים כבדים נגרמו לרכב ולתחנת האוטובוס. מור אשכנזי, פרמדיקית מד"א שהגיעה לזירת התאונה, סיפרה כי "כשהגענו למקום ראינו בשולי הכביש, בסמוך לתחנת האוטובוס שהייתה מפורקת לגמרי אחרי שנפגעה מרכב, שני פצועים שוכבים". לדבריה, "אישה בת 60 הייתה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי, אבל הפציעה הייתה קשה מאוד ותוך דקות נאלצנו לקבוע את מותה. הפצוע השני, צעיר שנפצע בגפיים, טופל במקום ופונה לבית החולים".

"מדובר בתיק שהוא בעיקר תיק עצוב, משפחה צעירה שחרב עליה עולמה", אמר התובע עו"ד רמי סלאמה, מפרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט בדיון הקודם, כשהצדיק את הסדר הטיעון שנחתם עם מדר. "זה תיק שאני חושש לומר שיכול לקרות לכל אדם. הנאשם נרדם על ההגה".

הוא הסביר כי כפי שעולה מתסקיר שנערך בענינו של מדר, "חטאו היה שהוא מיהר לעבודה כי הוא התחייב למעסיקו שהוא יוכל לסייע לו כשהוא עייף". הוא הצדיק את העונש הקל יחסית בכך שהוא בחר להודות בכתב האישום ובכך חסך מבית המשפט את המשך ההליכים ואת ההחלטה בעניין. "הוא לקח אחריות מלאה על האירוע. כתב האישום בעניינו תוקן לקולא משיקולים ראייתיים", הבהיר.

אביעד מדר, שדרס אישה למוות בעת שנרדם בנהיגה, יחד עם עו״ד רותם כהן, המייצג אותו, בביהמ"ש בחיפה. שלומי גבאי, אתר רשמי
אביעד מדר, שדרס אישה למוות בעת שנרדם בנהיגה, יחד עם עו״ד רותם כהן, המייצג אותו/אתר רשמי, שלומי גבאי

סניגורו של מדר, עו"ד רותם כהן, טען כי "מדובר באב לשלושה ילדים קטנים ופוטר מעבודתו בעקבות משבר הקורונה". הוא הסביר כי "הוא חושש מאוד לגורל משפחתו, חושש לפרנסת המשפחה, שתצטרך להתמודד עם הקשיים. מדובר באדם בלי עבר פלילי, כשלחובתו ארבע הרשעות בעבירות תעבורתיות מסוג ברירת משפט, עבירות קלות מאוד, מבלי להקל בהן ראש".

עו"ד כהן הוסיף כי "הוא חושב כמעט כל יום על אותה מנוחה וחש אשמה קשה באשר למוות שלה. המראות של האירוע הקשה, של הזירה הקשה, לא עוזבים אותו עד היום הזה, כל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully