וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם חמוש באוקראינה חטף נוסעי אוטובוס למשך שעות

22.7.2020 / 1:30

אזרח המדינה, שנולד ברוסיה, השתלט על 13 נוסעים בעיר לוצק ודרש שבכירים יפרסמו הודעות גינוי לעצמם, תוך שהוא מאיים לפוצץ את האוטובוס. לאחר כ-12 שעות, הנשיא זלנסקי הסכים להביע תמיכה בסרט למען זכויות בעלי חיים והוא שחרר את בני הערובה. הוא נעצר על ידי המשטרה

בווידאו: חמוש השתלט על אוטובוס עם נוסעים באוקראינה/רויטרס

אדם חמוש השתלט על אוטובוס ולקח 13 בני ערובה בצפון-מערב אוקראינה, והם שוחררו הלילה (רביעי) לאחר שעות ארוכות, בעקבות שיחת טלפון שקיים החוטף עם הנשיא. המשטרה האוקראינית הודיעה כי הכוחות הצליחו לחלץ את כלל בני הערובה, והתוקף נעצר. "החטופים שוחררו", נכתב בהודעת המשטרה. "האדם שלקח את בני הערובה והחזיק אותם באוטובוס נעצר".

האירוע התרחש במרכז העיר לוצק, כ-400 ק"מ ממערב לבירה קייב. המשטרה סגרה את מרכז העיר, ואמרה כי לחוטף יש כלי נשק וחומרי נפץ. לדבריהם, הוא השליך רימון לעבר השוטרים וירה בהם לפחות פעמיים במהלך המצור המתמשך. הוא איים לפוצץ את האוטובוס וכן מטענים נוספים בעיר.

סגן שר הפנים אנטון גרשצ'נקו אמר כי החמוש התקשר למשטרה בעצמו בשעה 9:25 לאחר שהשתלט על האוטובוס והציג את עצמו בתור מקסים פלוחוי. עם זאת, לפי גרשצ'נקו, המשטרה זיהתה את החוטף בתור מקסים קריבוש, אוקראיני בן 44 שנולד ברוסיה. הוא הורשע פעמיים במגוון רחב של עבירות, בהם שוד, הונאה ואחזת נשק בלתי חוקי. הוא ריצה בסך הכול עשר שנים במאסר.

בסופו של דבר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי הוא שוחח עמו במשך שבע עד עשר דקות, והסכים לאחת מדרישותיו, לקדם סרט דוקומנטרי, ארת'לינגס, בכיכובו של חואקין פיניקס. זלנסקי עשה זאת בסרטון של שש שניות שפורסם בעמוד הפייסבוק של לשכת הנשיאות, ובהמשך נמחק הסרטון.

האוטובוס בו מתבצר חמוש ומחזיק עימו בני ערובה בצפון מערב אוקראינה 21 ביולי 2020. רויטרס
השליך רימון לעבר השוטרים וירה בהם לפחות פעמיים. זירת האירוע/רויטרס

החמוש הודה בחשבון טלגרם, שזוהה לפי הדיווחים כשלו, כי הוא חטף נוסעים. הוא כתב כי "המדינה הייתה ועודנה הטרוריסטית הראשית" ודרש כי בכירים באוקראינה ישחררו הצהרות ברשתות החברתיות שבהן הם יכנו את עצמם טרוריסטים.

על פי הדיווחים, קריבוש ניסה לפנות לעיתונאים דרך בני הערובה והטלפונים שלהם, על מנת להפיץ את דרישותיו ולמשוך יותר כתבים למקום. כלי תקשורת אוקראינים דיווחו כי במקום נשמעו באופן קבוע ירי יריות.

עוד בוואלה!

עיראק: שישה נהרגו ו-15 נפצעו בפיגוע ליד מסגד בבגדאד

לכתבה המלאה
האוטובוס בו מתבצר חמוש ומחזיק עימו בני ערובה בצפון מערב אוקראינה 21 ביולי 2020. רויטרס
האוטובוס בו מוחזקים בני הערובה/רויטרס

במהלך היום אתמול, אמר זלנסקי כי מתנהל משא ומתן עם האיש. "אנחנו עושים הכול כדי לשחרר את בני הערובה", אמר זלנסקי לכתבים. הנשיא אמר מוקדם יותר היום כי הוא עוקב באופן אישי אחר המצב, בזמן ששר הפנים ארסן אבקוב נסע ללוצק כדי לפקח על המבצע מקרוב.

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully