וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטלר במצעד ניצחון במוסקבה: משחק המחשב האוקראיני שמרגיז את רוסיה

4.6.2020 / 11:37

במשחק מציעים תרחישים בדיוניים בהתאם להצלחותיהם של השחקנים, ובאחד מהם הנאצים למעשה ניצחו והם חוגגים את כיבוש רוסיה. "זו תעמולה נאצית", הטיחו בקרמלין וסנאטור רוסי הביע אפשרות לפתוח בהליך פלילי. עם זאת, החברה האוקראנית מכחישה: "לא מאדירים את הנאצים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הקרמלין אמר אתמול (רביעי) כי משחק מחשב שפותח באוקראינה מאדיר את הנאצים. המשחק, "מוח אסטרטגי: בליצקריג", מזמין את השחקנים לפקד על צבא גרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה ומציע תרחישים בדיוניים בהתאם להצלחותיהם של השחקנים. באחד מהם, אדולף היטלר סוקר מצעד ניצחון במוסקבה, שבו טנקים גרמניים שועטים בכיכר האדומה ומטוסים חגים מעל.

"אנחנו יכולים רק להביע חרטה עמוקה על כך שהמשחק הזה זמין בארצנו, במיוחד במהלך השנה שבה אנו מציינים 75 שנה לניצחון (הסובייטי). המשחק הזה, מבחינתנו, אינו אלא תעמולה נאצית והוא אינו מקובל", אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב לכתבים. הקרמלין מקווה שהסוכנויות הרלוונטיות ינקטו צעדים בנושא.

אדולף היטלר במשחק מחשב אוקראיני המציג תרחישים היסטוריים חלופיים. צילום מסך, אתר רשמי
"לא מציגים אותו באור חיובי". דמותו של היטלר במשחק המחשב/אתר רשמי, צילום מסך

סנאטור מקומי העלה את האפשרות להליך פלילי נגד מפתחי המשחק, שכמחישים שהם ניסו להאדיר את הנאצים.

"בשום אופן אין ניסיון להאדיר את האידיאולוגיה הנאצית, אנו מגנים בחריפות את מעשיהם", נכתב בהצהרה של החברה המפתחת, "סטראני", שפורסמה באתר Reddit. "יצרנו משחק היסטורי עם אפשרויות היסטוריות חלופיות: אם השחקן מפסיד, יש כוחות סובייטים שלוקחים את הרייכסטאג, ואם הוא ינצח באחד מהקרבות הכוחות הגרמניים כובשיםאת מוסקבה". בחברה הדגישו כי המשחק גם לא מציג את היטלר באור חיובי.

רוסיה תכננה לציין את יום השנה לניצחון על גרמניה הנאצית ב-9 במאי במצעד צבאי בכיכר האדומה, כמדי שנה. עם זאת, הנשיא ולדימיר פוטין נאלץ לדחות את המצעד עד 24 ביוני בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully