וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזוג השולף" מואשם באיום בנשק על מפגינים בסנט לואיס

מארק ופטרישיה מקלוסקי תועדו מנופפים בכלי נשק לעבר מפגינים, שלטענתם חדרו לשטח אחוזתם ואיימו עליהם. "התנהגות מסוג זה אינה מקובלת", אמרה התובעת, אך מושל מיזורי רמז שיעניק להם חנינה אם יישלחו למאסר. הם גם זכו להשתתף באירוע קמפיין וירטואלי של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

זוג מהעיר סנט לואיס, ששלף כלי נשק לעבר מפגינים שהיו מחוץ לביתם, מואשם בשימוש לא חוקי בנשק. מארק ופטרישיה מקלוסקי, עורכי דין, שלפו את הנשק בזמן שמפגינים נגד גזענות המשטרה עברו בשטח האחוזה שלהם בהפגנה בחודש שעבר. להגנתם, הם אמרו שהם חשו שהם תחת איום.

עם זאת, התובעת של סנט לואיס אמרה כי מעשיהם היו עשויים לגרום לאלימות בהפגנה שהייתה שלווה. לדברי קים גרדנר, התובעת השחורה המחוזית הראשונה, "זה לא חוקי לנופף בכלי נשק בצורה מאיימת לעבר מי שמשתתף בהפגנה לא אלימה. ובעוד שלמזלנו המצב הזה לא הסלים לשימוש בירי קטלני, התנהגות מסוג זה אינה מקובלת בסנט לואיס". "עלינו להגן על הזכות להפגין בדרכי שלום ולא נסבול כל ניסיון הפחדה דרך איומים".

הזוג, שהתארח באירוע קמפיין וירטואלי של הנשיא דונלד טראמפ ביום שישי האחרון, מואשם גם בתקיפה מדרגה רביעית. עורך הדין של הזוג, ג'ואל שוורץ, מתח ביקורת על ההחלטה להעמיד אותם לדין. "אני מאמין בכל מאודי כי לא בוצע שום פשע", מסר.

זוג מהעיר סנט לואיס, מיזורי, שולף כלי נשק לעבר מפגינים, 28 ביוני 2020. רויטרס
התובעת ממליצה על עבודות שירות. הזוג שולף את הנשק, בחודש שעבר/רויטרס

להגנתם של עורכי הדין יצא מושל מיזורי, מייק פרסון, אמר כי הוא מוכן להעניק להם חנינה. "אני לא חושב שהם יבלו בכלא", אמר המושל הרפובליקני בשבוע לשעבר. כשהיה מחוקק במדינה, המושל היה אחד ממחברי חוק "דוקטרינת המבצר" המצדיק שימוש בכוח קטלני מצד מי שמגן על ביתו מפני פולשים.

בסרטון מהאירוע נראה מקלוסקי, בן 63, ואשתו, בת 61, שולפים כלי נשק לעבר מפגינים שחלפו על פני האחוזה שלהם בדרך לביתה של ראשת העיר לידה קרוסון בדרישה להתפטרותה. זאת אחרי שהקריאה בשידור חי בפייסבוק את שמותיהם וכתובותיהם של מפגינים שקראו לפרק את מחלקת המשטרה בעיר במסגרת המחאה שפרצה בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד בחודש מאי.

הצוות המשפטי של הזוג טוען שהם אוימו על ידי שניים או שלושה מפגינים, שחדרו לשטח שלהם. הזוג אמר כי קבוצה גדולה של מפגינים פרצה את שער הברזל שסומן בשלטים "אין מעבר" ו"רחוב פרטי". לטענת אחד ממנהיגי המחאה, שערי האחוזה היו פתוחים כשהם עברו במקום.

גרדנר המילצה שהזוג יעשה עבודות שירות בקהילה או יעבור קורס, במקום להישח למאסר. עבירות כמו שימוש לא חוקי בנשק עשויות להוביל לעונש של עד ארבע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully