וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת שלוש טבעה בבריכה פרטית בגוש עציון; מצבה אנוש

21.7.2020 / 12:31

צוות מד"א שהוזעק לבית העניק לילדה טיפול רפואי שכלל החייאה, ופינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "ביצענו בה פעולות החייאה שכללו הנשמות ועיסויים ולאחר מספר דקות ליבה שב לפעום ומצבה התייצב", שחזר החובש

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: נער בן 15 טבע למוות בבור מים סמוך לקדומים שבשומרון)

ילדה בת שלוש טבעה היום (שלישי) בבריכה פרטית בבית בגוש עציון, ומצבה אנוש. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה ופינה אותה החולים הדסה עין כרם בירושלים.

"כשהגענו למקום הילדה שכבה בחצר הבית סמוך לבריכה כשהיא מחוסרת הכרה", סיפרה חובש מד"א לוי נתיב. "סיפרו לנו שהיא נמשתה מהמים כשהיא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות ועיסויים ולאחר מספר דקות ליבה שב לפעום ומצבה התייצב, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (מאז 2010) טבעו למוות 195 ילדים, שבעה מתוכם מאז תחילת שנת 2020. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמר כי "אנו שולחים חיבוק למשפחת הילדה".

"טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מתאונות ילדים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה וילדים צעירים עלולים לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים", אמרה סילבינגר. "אנו קוראים להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. בריכות מתנפחות צריך לרוקן מיד בתום השימוש. בריכות גדולות יותר יש לגדר ולהתקין שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה". לדבריה, "בסביבת המים לא משאירים את הילדים לבד אפילו לא לרגע. קובעים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. זה באחריותנו וביכולתנו למנוע את המקרה הבא".

עתי פרי בן השנתיים שטבע למוות בבריכה פרטית בחדרה, 31 במאי 2020. שלומי גבאי
הבריכה בה טבע למוות עתי פרי, לפני חודשיים/שלומי גבאי

לפני חודשיים טבע למוות עתי פרי בן השנתיים בבריכה פרטית בביתו שבחדרה. הפעוט טבע בבריכת שעשועים לאחר שיצא אל החצר משטח הבית מבלי ידיעת הוריו. אביו משה אותו מהמים, אך זאת לאחר שכבר שהה זמן ארוך תחת המים. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בעיר במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, וכעבור כשעה קבעו הרופאים את מותו.

"הנורא מכל קרה. לצערנו איבדנו ילד, פשוט לא שמנו לב שהוא יצא מהבית", אמרה האם נטשה. "תמיד העיניים של כולם היו עליו כי ידענו שהוא ילד שובב וסקרן. כל הזמן בורח לנו בצחוק ומתחבא לנו, פשוט לא שמנו לב".

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully