וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר נגזרו על דורס אילון שלו אמסלם: "נעדר מוסר בסיסי"

21.7.2020 / 10:25

השופט קבע כי אלי בר זכאי יתחיל לרצות את מאסרו בספטמבר, וגזר עליו 18 חודשי מאסר על תנאי ותשלום 175 אלף שקלים פיצויים. הוא הורשע בהמתה בקלות דעת בשעה שנהג בשכרות. "רצף החלטות פורעות חוק ובלתי נתפסות". אביו של הנער: גזר הדין מכבד את אילון, נקווה שיביא לשינוי

בווידאו: גזר הדין של אלי בר זכאי שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם/עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) על אלי בר זכאי, שהורשע בהמתה בקלות דעת לאחר שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם לפני כשנתיים, בשעה שנהג בשכרות, 12 שנות מאסר בפועל. בנוסף, נגזרו על בר זכאי גם 18 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיונו ל-20 שנה ופיצוי של מאה אלף שקלים למשפחת שלו אמסלם ו-75 אלף שקלים למשפחת הנער השני שנפצע בתאונה. בר זכאי צפוי להתחיל לרצות את עונשו ב-7 בספטמבר.

השופט בני שגיא אמר בפתח הדיון כי "רצף של החלטות פורעות חוק, נעדר מוסר בסיסי ובלתי נתפסות גם למתבונן מן הצד שמיומן בבחינת התנהגויות שאינן נורמטיביות הביאה לתוצאה הקשה ביותר. ניתן לראות בהתנהגותו של הנאשם לאחר התאונה חוליה נוספת. אף שמבחינה חוקית מעשיו אינם מהווים הפקרה, החיים אינם מתמצים בהגדרות משפטיות. אותה התנהגות של הנאשם שהייתה מרוכזת בעצמו ובו בלבד נמשכה גם בחקירת המשטרה. אילון החכם, השנון, הכריזמטי, המצחיק, יישאר לעולם בן 13".

בתום הקראת גזר הדין, אמר בדמעות קובי, אביו של אילון, כי הוא "היה הילד הכי מדהים בעולם ושום עונש לא יחזיר אותו. לפחות סיימנו פרק כואב. גם גזר הדין וגם הכרעת הדין מכבדים את אילון ואת הנער שנפצע. אם זה יביא שינוי אז לפחות יצא מזה משהו". האם, דקלה, הוסיפה כי "בית המשפט הלך איתנו באמונה שלנו שנעשה שינוי דרך ענישה מחמירה שמכבדת את קדושת החיים".

גזר דין לאלי בר זכאי, דורס הנער אילון שלו אמסלם, ביהמ"ש המחוזי ת"א, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
"נהג בפראות ופגע בשני קטינים". בר זכאי בבית המשפט, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

התובע, ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), אמר כי "בית המשפט קבע שבנסיבות החמורות של האירוע יש מקום לעונש משמעותי של 12 שנות מאסר. הנאשם נהג בפראות ופגע בשני קטינים. בית המשפט קבע שמי שעולה על הרכב שיכור, וחלילה מעורב בתאונה כזו, יהיה צפוי לענישה מכבידה ומשמעותית".

הוריו של הנער אילון שלו אמסלם במתן גזר דין לאלי בר זכאי, דורס בנם, ביהמ"ש המחוזי ת"א, 21 ביולי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
"העונש לא יחזיר את אילון". הוריו של שלו אמסלם, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

לפני כשבועיים, אמו של שלו אמסלם, דקלה, שיתפה במהלך דיון הטיעונים לעונש בתחושותיה מאז אוגוסט 2018, אז בר זכאי דרס למוות את בנה בן ה-13 בתל אביב. היא כינתה את הדורס "נבל נטול כל רגש", וסיפרה על הבוקר בו קיבלה את הבשורה, שעה ששהתה עם בעלה לשעבר קובי אמסלם בתאילנד.

"שיחה קצרה מקונסולית ישראל בבנגקוק הפכה את חיינו", שחזרה. "כמעט שעתיים צעקתי 'הוא מת, הוא מת, לא אוכל להמשיך לחיות', 20 שעות של ערות מעורפלת, מעבר מוחשי מגן עדן לגיהנום. או אז חיכה לי בני בכורי האהוב, שוכב מת בחדר המתים באבו כביר. יפה תואר, נקי ורחוץ, עם חיוכו המתוק נסוך על פניו, אך כטולו קר וצפוד. והוא לא קם אליי ולא פקח עיניו, ולא שמח לראותי ולא חייך. רק שכב חסר נוע, והפעם אפשר לי לחבקו עד כמה שרק ארצה, בלי לנסות להתנער מהחיבוק המביך של אימא ולומר 'אימא, די'".

תקציר כתב האישום

כתב האישום שהוגש נגד בר זכאי בספטמבר 2018 גולל את רצף האירועים שהתרחשו בצפון תל אביב - בזירת התאונה בה נדרס למוות שלו אמסלם. בין השאר נכתב כי בר זכאי וחברו הלל דיוויס נסעו מירושלים לפתח תקווה לביתו של חברם, ובדרך הצטיידו במשקאות אלכוהוליים. לאחר מכן, בר זכאי קבע טלפונית מפגש עם חבר נוסף בנמל תל אביב, וציין בפניו כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה (וודקה)".

בר זכאי המשיך לתל אביב. בזמן שנהג ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, הגיע למקום שלו-אמסלם עם חבר נוסף שנפצע בתאונה. בר זכאי עלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, בשלו אמסלם ובחברו. אילון, שהועף בשל עוצמת הפגיעה למרחק של 26 מטרים, מת מפצעיו בבית החולים. חברו נפצע ואושפז לאחר מכן בבית החולים איכילוב.

אילון שלו אמסלם. באדיבות המצולמים
נדרס למוות על ידי בר זכאי בעת שנהג בשכרות. שלו אמסלם/באדיבות המצולמים

לאחר מכן, בכתב האישום מתואר סעיף נוסף הנוגע לשיבוש מהליכי משפט. עם יציאתו של בר זכאי מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופתו של שלו אמסלם מהמקום, הוא ניסה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעודו בזירת התאונה, שוחח בר זכאי טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר...", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.

(עדכון ראשון: 08:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully