וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים מוחים לקראת ההחלטה על מערכת החינוך: "אי אפשר להיות כמו מטוטלת"

20.7.2020 / 20:42

הנהגת ההורים הארצית קראה לממשלה להשאיר את הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול פתוחים, אחרי הזגזוג בהחלטות. היא תקיים בחמישי הקרוב הפגנה בת"א, במקביל להכרעה שצפויה להתקבל לגבי המשך פעילותם בשבוע הבא. "לגזור על כמיליון הורים לשבת בבית - חוסר אחריות ופופוליזם"

בווידאו: הצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות וחופי הים בסופי שבוע/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידיאו: הדיון בוועדת הקורונה על המגבלות החדשות, היום)

הנהגת ההורים הארצית פתחה היום (שני) במחאה בדרישה להמשך הפעלת מערכת החינוך, הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול בצל מגיפת הקורונה. הם דורשים להשאיר אותם פתוחים, "מאחר שאין סיבה מוצדקת או נתונים מוכחים המונעים את קיומן".

במסגרת המחאה, ההורים צפויים להפגין ביום חמישי הקרוב ברחבת הסינמטק בתל אביב, במקביל להערכת מצב שתתקיים באותו היום לקראת ההחלטה לגבי השבוע הבא. "אנו קוראים להורי ישראל להגיע ולהשפיע. עד היום שתקנו, אך מהיום אנו אומרים די", מסרה הנהגת ההורים.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
החלטה - ביום חמישי. כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ החליטו כי מערכת החינוך תמשיך לפעול לפחות עד יום חמישי. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, בהערכת המצב שתתקיים באותו היום יעלו לדיון "כל האפשרויות שעל הפרק". ההחלטה התקבלה בתום דיון בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים.

בהודעה מטעם הנהגת ההורים הארצית, מסר היו"ר מירום שיף כי "שום ספין ושום נתון פיקטיבי לא ישנו את העובדות. העלייה בתחלואה בבתי הספר ובגנים במסגרת בית הספר של החופש הגדול היא זעומה עד אפסית. לעומת זאת, לגזור על כמיליון הורים לשבת בבית עם ילדיהם הרכים במקום לנסות ולפרנס את משפחתם בימים טרופים אלו, זה אקט חסר אחריות שנובע מפופוליזם, תחושות בטן שגויות ואי קריאת המציאות".

עוד בוואלה!

נתניהו וגנץ אישרו: מערכת החינוך תפעל לפחות עד יום חמישי

לכתבה המלאה
תלמידים בבית ספר יסודי ׳נתן יונתן’ בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"העלייה בתחלואה זעומה עד אפסית". תלמידים בבית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

שיף הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא יכול להיות שיחזיקו את ההורים במצב של אי-ודאות בתקופה כזאת וכל יומיים יקבלו החלטות. צריך לזכור שבית הספר של החופש הגדול הוא הקייטנה היחידה שקיימת - כי אסור".

הוא הזכיר גם כי "מאות אלפי הורים מפסיקים לעבוד ברגע שמאות אלפי ילדים נשארים בבית. רמת התחלואה נמוכה מאוד ואין הסבר או היגיון לדבר הזה. אם רוצים לעשות סגר בכל המשק, אז שיעשו. ואם לא, אז ההורים לא יוכלו ללכת לעבודה, וגם אין סבא וסבתא".

לקראת הדיון שיתקיים בחמישי אמר: "מה הם הולכים לבדוק? אי אפשר להיות כמו מטוטלת. ההחלטה הזו פופוליסטית ולא עומד מאחוריה היגיון".

הזיגזג בהחלטות

בשבוע שעבר, הוכרזה סגירה מיידית של מערכת החינוך, אולם במהלך ישיבת הממשלה ביום חמישי האחרון הצטרפו שרי כחול לבן לעמדתו של שר החינוך גלנט, שהתנגד לכך. ההערכה בממשלה הייתה בעקבות הדברים הוחלט ביום שישי להמתין עם הסגירה. במערכת הפוליטית העריכו אז כי מערכת החינוך תיסגר בהמשך השבוע הנוכחי או בתחילת השבוע האחרון של יולי.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 951 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, ירידה משמעותית ביחס לשבועות האחרונים. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-50,714. מספר החולים הפעילים הוא 28,424. בבתי החולים מאושפזים 681 חולים, מתוכם 75 מונשמים ו-259 חולים קשה. נכון להיום מתו 415 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully