וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקווה" הערבית יצאה לדרך: איחוד האמירויות שיגרה בהצלחה חללית למאדים

20.7.2020 / 2:14

גשושית המחקר הבלתי מאוישת שוגרה מיפן לכיוון כוכב הלכת, בשיגור הראשון שמתבצע על ידי מדינה ערבית. הפרויקט נועד לספק לראשונה תמונה מלאה של כוכב מארס, והוא מסמל את כוונתה של אבו דאבי לפתח את יכולותיה המדעיות, תוך התרחקות מההסתמכות על תעשיית הנפט

בווידאו: שיגור חללית של איחוד האמירויות מיפן/צילום: רויטרס

(בווידאו: שיגור החללית של איחוד האמירויות מיפן, היום)

חללית המחקר הבלתי מאוישת של איחוד האמירויות הערביות, "התקווה", שוגרה הלילה (שני) בהצלחה מיפן לכיוון כוכב הלכת מאדים. השיגור, הראשון שמתבצע על ידי מדינה ערבית, נערך מהאי טנגשימה שבדרום יפן, והוא מסמל את שאיפתה של המדינה המוסלמית לפתח את יכולותיה המדעיות תוך התרחקות מהסתמכותה על תעשיית הנפט.

שיגורה של הגשושית נדחה כבר כמה פעמים לאחרונה בשל תנאי מזג אוויר קשים, וכעת היא יצאה במסע לכיוון כוכב הלכת שיארך שבעה חודשים, בהם היא תנוע במהירות של כ-121 אלף קמ"ש. בסוף המסע היא תיכנס למסלול אליפטי סביב הכוכב, בגובה שנע בין 22 אלף ל-44 אלף קילומטר.

נכון לרגע זה קיימות שמונה חלליות מחקר פעילות הבודקות את כוכב מאדים, כשחלקן מקיפות את הכדור וחלקן נחתו על פני השטח שלו. לצד איחוד האמירויות, סין וארצות הברית מתכננות לשלוח השנה חלליות נוספות לכוכב.

שיגור חללית איחוד האמירויות מיפן למאדים, 20 יולי 2020. רויטרס
שיגור "התקווה" מכן השיגור ביפן, הלילה/רויטרס

לפי השרה למדעים מתקדמים באבו דאבי, שרה אמירי, פרויקט החלל עלה למדינה כ-200 מיליון דולר. המטרה היא לספק לראשונה תמונה מלאה של מאדים, תוך לימוד שינויים יומיומיים ועונתיים על הכוכב.

עוד בוואלה!

200 מיליון דולר ותקווה אחת גדולה: המסע של איחוד האמירויות למאדים

לכתבה המלאה

תיעוד שיגור החללית

איחוד האמירויות הודיעה לראשונה על התכנית לביצוע פרויקט הגשושית ב-2014, ושלוש שנים מאוחר יותר, ב-2017, היא השיקה תכנית חלל לאומית לפיתוח התחום. אוכלוסיית המדינה, המונה 9.4 מיליון איש שרובם עובדים זרים, חסרה את הבסיס המדעי והתעשייתי של המדינות המפותחות בתחום החלל.

חרף אותם תנאים, למדינה תכנית חלל שאפתנית הכוללת הקמת תנאי התיישבות על מאדים עד שנת 2217.

אנשי צוות במרכז החלל באיחוד האמירויות בלפני שיגור החללית "התקווה", 20 יולי 2020. רויטרס
אנשי צוות במרכז החלל באיחוד האמירויות לקראת שיגור החללית/רויטרס

כדי לפתח ולבנות את גשושית "התקווה", מרכז החלל של דובאי ואמירויות על שם מוחמד בין ראשיד (MBRSC) פעל בשיתוף פעולה יחד עם מוסדות מחקר בארצות הברית.

כשעה לאחר השיגור, החללית פרסה פאנלים סולאריים להפעלת תקשורת ומערכות אחרות שלה. מרכז החלל בדובאי ייפקח על החללית במהלך מסעה שנאמד ב-494 מיליון ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully