וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על העומס ומחסור בכוח אדם: האחיות הכריזו על שביתה כללית מהבוקר

20.7.2020 / 7:24

האחיות, המוחות על מחסור בכוח אדם ועל העומסים בעבודתן, הודיעו כי קיבלו את ההחלטה "בצעד כבד", לאחר שפגישה לילית בין יו"ר ההסתדרות אילנה כהן ומנכ"לית משרד האוצר הסתיימה ללא תוצאות. בעקבות זאת, תושבת עבודתן בבתי החולים ובקופות: "זו זעקה של כלל אזרחי ישראל"

צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: לא יהיה שירות לאוכלוסייה בחורף)

הסתדרות האחים והאחיות הכריזה הבוקר (שני) על שביתה כללית של העובדים המאוגדים בה בבתי החולים, בקופות החולים כללית ומאוחדת, בשירותי בריאות התלמיד וטיפות החלב. זאת, במחאה על העומס המוטל על העובדים והמחסור בכוח אדם ברקע המאבק בקורונה, ולאחר שפגישה לילית של יו"ר ההסתדרות, נציגים נוספים ומנכ"לית משרד האוצר הסתיימה ללא תוצאות.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן אמרה הבוקר כי ההחלטה התקבלה "בלב כבד". לדבריה, "זה הזוי שבמשרד האוצר עדיין לא הפנימו את גודל המשבר של האחים והאחיות, לא נותרה בידינו ברירה אלא לקחת את האחריות הלאומית לבריאותם של אזרחי ישראל ולמנוע בעצמנו את קריסת מערכת הבריאות שתגיע בשיא המגיפה בעוד כמה חודשים בחורף הקרוב. אנחנו יוצאים לשביתה היום בלב כבד, אבל מתוך הבנה אמיתית שהיא תחסוך מחיר כבד בחיי אדם בעוד כמה חודשים. זעקת האחים והאחיות הבוקר היא זעקתם של כלל אזרחי ישראל".

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
אחות עורכת בדיקה ברמת השרון/ראובן קסטרו

כהן ונציגים נוספים נפגשו אמש בשנית עם מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל ואנשי אגף התקציבים, בניסיון למנוע את השביתה הצפויה היום. הפגישה נמשכה אל תוך הלילה, אך הסתיימה ללא תוצאות.

האחיות מוחות על המחסור בכוח האדם והעומסים בעבודתן. כהן אמרה כי יש לתת פתרון מהיר למחסור בתקנים, על רקע העברתם של אלף אחים ואחיות לבידוד, והקצאת 1,500 נוספים לטובת מחלקות הקורונה על חשבון מחלקות אחרות. "מספיק עם התירוצים ודי עם הדיבורים - צריך לתת פתרון מיידי היום ולהפסיק לאפשר את הפקרתם של החולים ושל האחים והאחיות. לא ניתן למערכת הבריאות להידרדר", אמרה.

עוד בוואלה!

המסעדנים נפגשו עם נתניהו וכץ: דורשים פתיחה חלקית והנחה בארנונה

לכתבה המלאה

כהן טענה כי הבעיה נעוצה בגישה בה נקט האוצר. לדבריה, "אנשי האוצר חייבים לשנות את התפיסה ולעצור באופן מיידי את הפקרתם של האחים ואחיות, הפקרת בריאותם של הצוותים המטפלים והפקרת המטופלים - אזרחי ישראל".

לטענתה, המטרה המרכזית מאחורי דרישות האחיות היא שיפור רמת הטיפול לאזרח. "חובתנו להעניק לאזרחי ישראל טיפול הולם, זכותנו היא לעשות זאת עם כוח האדם הראוי באופן בטוח מפני אלימות והידבקות. חיי אדם לא יהיו הפקר".

אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות בהפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות/יואב דודקביץ'

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, שיגר לכהן מכתב התומך בשביתה, תחת הכותרת: "רופאי ורופאות ישראל מתיייצבים לצד האחים והאחיות במאבקכם הצודק". במכתב ביקש חגי להביע תמיכה "חד משמעית" באחים ובאחיות, "שנמצאים לצידנו כתף אל כתף ומטפלים בחולים במסירות אין קץ יום ולילה, ומהווים בתקופה זו לא פחות מלוחמי קורונה".

"מזה שלושה עשורים ממשלות ישראל לא השכילו להשקיע כראוי במערכת הבריאות - לא בכוח אדם ולא בתשתיות. תוספת כוח אדם רפואי למערכת הינה נדרשת והכרחית בשגרה, אבל ודאי בתקופה מורכבת זו בה מגיפת הקורונה מתפשטת. הדברים נכונים שבעתיים לקראת החורף הקרב, בו התחלואה תהיה מורכבת עוד יותר עם חולי קורונה ושפעת גם יחד", כתב חגי, שקרא לממשלה "להיענות מיד" לדרישה לתוספת כוח אדם רפואי.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully