וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות האחיות: נפתח בשביתה ביום שני בשל המחסור בתקנים

15.7.2020 / 16:57

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה על כוונתה לפתוח בשביתה בבתי החולים, בקופות החולים ובשירותי בריאות הציבור, במחאה על "קריסת המערך". בארגון דורשים להקצות מאות תקנים נוספים: "לא נותרו בידינו הברירה בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות למי לתת טיפול הולם ולמי לא"

צילום: ערוץ כנסת

(בווידיאו: יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, החודש)

הסתדרות האחיות הודיעה היום (רביעי) על שביתה במתכונת חירום החל מיום שני הקרוב בבתי החולים, בקופות החולים ובשירותי בריאות הציבור. זאת, על פי הודעת היו"ר אילנה כהן, "על מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם".

כהן הסבירה בהודעתה את ההחלטה לפתוח בשביתה בכך ש"נראה כי במבחן המעשה משרד האוצר אינו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות, ועל כן לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא. אבדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל, יעלה בחיי אדם רבים - ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו".

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון 29 ביוני 2020. ראובן קסטרו
דורשות להקצות מאות תקנים נוספים. בדיקה סרולוגית בקופת החולים מכבי/ראובן קסטרו

עוד הוסיפה כהן כי "אנו האחים והאחיות החלטנו לעשות מעשה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה ואבדות בנפש, להפסיק את הידרדרות אל מול הקורונה ולהימנע מ'יום הכיפורים' הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית".

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אחיות בבית החולים שיבא שבתל השומר/ראובן קסטרו

האחיות הכריזו על סכסוך עבודה בדרישה להקצאת מאות תקנים נוספים למערך. בתחילת השבוע, הודיעה הסתדרות האחיות כי המגעים עם משרד האוצר מוצו וטענו כי "אין שם הבנה והפנמה של גודל המשבר והעומסים הבלתי אפשריים בהם עובדים האחים והאחיות ובעיקר המחיר הכבד בחיי אדם שישלמו אזרחי ישראל עם קריסת מערך האחים והאחיות".

הן הוסיפו כי המשרד "מוביל את מערך האחיות כולו לקריסה ולסיכון ממשי של חיי אדם". בהודעתן, הזהירו בארגון כי "קריסת מערך האחים והאחיות היא איננה 'תחזית אימים' היא רק עניין של זמן שאנו גם יודעים את מועדו, בחורף הקרוב - עם החולים המורכבים והשפעת, והפעם בתוספת הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully