וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מבודדים, פחות חקירות: מאחורי הכללים החדשים של משרד הבריאות

12.7.2020 / 15:00

הנוהל החדש של משרד הבריאות קובע כי במקרה של הידבקות בקורונה, יש לאתר רק אנשים שנחשפו לחולה ארבעה ימים לפני הופעת תסמיניו, או שבוע אם אין סימפטומים. ממה נובעת ההחלטה החדשה, כיצד היא תשפיע על החקירות האפידמיולוגיות והאם היא תקצר את השהות שלנו בבידוד?

צילום: דובורות משטרת ישראל

ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, פרסמה ביום שישי נוהל הקובע מחדש את כללי הכניסה לבידוד של אנשים שנחשפו לחולי קורונה. כתוצאה מהחלטה זו, התקופה שבה ייבדקו המגעים הקרובים של החולים תוכל להתקצר עד לארבעה ימים במקום 14 יום. כך, יקטן מספר המבודדים בכל רגע נתון, ויפחת העומס על החוקרים האפידמיולוגים, שכן הם יוכלו לצמצם את טווח הזמנים והמסלולים של החולים המאומתים הנבדק על ידם.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
הנחיות הבידוד משתנות. מעבדת קורונה של קופת חולים כללית/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

כיצד יתבצעו הבידודים מעתה והלאה?

להחלטה אין משמעות טכנית על האיכונים של שב"כ - אלא רק על תקופת הזמן שבמסגרתה יתבצעו. כך, אם עד כה נעשה איכון ל-14 ימים לאחור ללא שיקול דעת, כעת הדבר יהיה כפוף לכמה פרמטרים.

על פי ההנחיות, אדם שאובחן בקורונה ופיתח תסמינים בתאריך ידוע - יש לאתר את האנשים שנחשפו אליו במהלך ארבעה ימים טרם הופעת תסמיניו ועד למועד החקירה האפדימיולוגית. חולה תסמיני שאין מידע או שקיים ספק לגבי תאריך הופעת התסמינים - יש לאתר את המגעים שנחשפו אליו במהלך עשרת הימים שלפני הקבלה החיובית ועד למועד החקירה האפדימיולוגית.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות משנה את ההנחיות: החקירות יקוצרו, מספר המבודדים ייפחת

לכתבה המלאה

במקרה של חולה מאומת ללא תסמינים, יש לאתר את האנשים שנחשפו אליו במהלך שבעת הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית ועד החקירה. עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי משך הבידוד הוא עדיין 14 יום ממועד החשיפה האחרון לחולה.

הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
תקופת ההדבקה היא כ-48 שעות שלפני הופעת תסמינים. חולה קורונה בתל השומר/ראובן קסטרו

האם ההחלטה תשפיע על אנשים שכבר נמצאים בבידוד?

הנהלים החדשים חלים רק על האנשים שנכנסו לבידוד לאחר שפורסמו, ולא ישפיעו על השהות בבידוד הנוכחית של מי שכבר נמצאים בבידוד.

מהיכן נובע ההבדל במספר ימי הבידוד לפי השיטה החדשה?

הנחיות משרד הבריאות נבחנות מעת לעת, בהתאם לידע והניסיון המצטברים בארץ ובעולם. נוכח המידע שהצטבר עד כה, תקופת ההדבקה היא כ-48 שעות שלפני הופעת תסמינים. בנוסף לכך, התגלה כי התסמינים אינם זהים מאדם לאדם, ומועד הופעתם קשה לקביעה. על כן, בהתאם להמלצת הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, הוחלט לקצר את פרק הזמן שבו נדרש לאתר מגעים של חולי קורונה מאומתים.

פתיחת המסעדות וברים ברחוב פרישמן בתל אביב. 27 במאי 2020. ראובן קסטרו
להחלטה אין משמעות טכנית על האיכונים של השב"כ. הולכת רגל עם מסיכה בתל אביב/ראובן קסטרו

האם המהלך נוסה כבר במקומות אחרים בעולם ומוכח כבטוח?

קיצור פרק הזמן מקובל במדינות אחרות, והוכח כי הוא פוטר מבידוד אנשים רבים שכיום נדרשים לכך - חרף אי-מסוכנותם. כמו כן, קיצוץ מספר המגעים הנבדקים יאפשר לצוותי החקירות האפידמיולוגיות להתמקד במגעים בעלי הסיכון הגבוה יותר להימצא חיוביים לקורונה. לדברי פרופ' סדצקי, "להחלטה זו יש מחיר, בוויתור על הכנסת מגעים אשר חלקם עלולים להפוך לחולים לאחר מכן, אך הנתונים מראים כי מחיר זה הינו סביר לעומת התועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully