וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשלו המגעים למניעת שביתת האחיות: "לא ניתן למערכת הבריאות להידרדר"

19.7.2020 / 13:10

האחים והאחיות צפויים לשבות מחר במחאה על העומס בעבודתם והמחסור בכוח אדם, לאחר שפגישתן של מנכ"לית האוצר קרן טרנר אייל ויו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן הסתיימה ללא הסכמות. "אסור לאפשר את הפקרתן של האחיות בישראל", אמרה כהן

צילום: ערוץ כנסת

(בווידיאו: יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, החודש)

האחים והאחיות במערכת הבריאות ישבתו מחר ויפעלו במתכונת חירום, זאת לאחר שפגישתן של מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל ואנשי משרדה, וכן יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן וראשי החטיבות, הסתיימה היום (ראשון) ללא תוצאות.

האחיות מוחות על המחסור בכוח האדם והעומסים בעבודתן. יו"ר הסתדרות האחיות כהן, אמרה כי יש לתת פתרון מהיר למחסור בתקנים, על רקע העברתם של אלף אחים ואחיות לבידוד, והקצאת 1,500 נוספים לטובת מחלקות הקורונה על חשבון מחלקות אחרות. "מספיק עם התירוצים ודי עם הדיבורים - צריך לתת פתרון מיידי היום ולהפסיק לאפשר את הפקרתם של החולים ושל האחים והאחיות. לא ניתן למערכת הבריאות להידרדר", אמרה.

האחיות הכריזו בשבוע שעבר על כוונתן לשבות. "למשרד האוצר הייתה שנה שלמה לסיים את משבר האחים והאחיות", הסבירה אמש כהן. "אם היה מציב את חיי האדם בראש סדר העדיפויות, נוהג באחריות ומקצה את מאות התקנים הנדרשים לאחים והאחיות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור היינו מגיעים ערוכים ומוכנים להתמודדות עם המגיפה כולל למערך החקירות האפידימיולוגיות".

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון 29 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"על האוצר לשנות תפיסה". אחות במהלך ביצוע בדיקה סרולוגית/ראובן קסטרו

"ללא מענה מלא ואמיתי ביממה הקרובה למחסור הקשה בתקני אחים ואחיות, נאלץ להשבית את מערכת הבריאות", התריעה. "לא ניתן לה להידרדר למצב בו מסכנים חיים של אלפי חולים ומפקירים את האחיות".

לדברי כהן, הבעיה נעוצה בגישה בה נקט האוצר. "אנשי האוצר חייבים לשנות את התפיסה ולעצור באופן מיידי את הפקרתם של האחים ואחיות, הפקרת בריאותם של הצוותים המטפלים והפקרת המטופלים - אזרחי ישראל". לטענתה, המטרה המרכזית מאחורי דרישות האחיות היא שיפור רמת הטיפול לאזרח. "חובתנו להעניק לאזרחי ישראל טיפול הולם, זכותנו היא לעשות זאת עם כוח האדם הראוי באופן בטוח מפני אלימות והידבקות. חיי אדם לא יהיו הפקר".

עוד בוואלה!

גנץ: חייבים לכבד את הכנסת. פועל כדי למנוע את פיטורי שאשא ביטון

לכתבה המלאה
הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"האחים והאחיות ישלמו את המחיר". אחות בשיבא/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע שעבר, הודיעה הסתדרות האחיות כי המגעים עם משרד האוצר מוצו וכי "אין שם הבנה והפנמה של גודל המשבר והעומסים הבלתי אפשריים בהם עובדים האחים והאחיות ובעיקר המחיר הכבד בחיי אדם שישלמו אזרחי ישראל עם קריסת מערך האחים והאחיות". בהודעתן, הזהירו האחיות כי "קריסת מערך האחים והאחיות היא איננה 'תחזית אימים' היא רק עניין של זמן שאנו גם יודעים את מועדו, בחורף הקרוב - עם החולים המורכבים והשפעת, והפעם בתוספת הקורונה".

(עדכון ראשון: 08:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully