וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אבידר במתקפה על המשנה ליועמ"ש: "פופוליסט, אתה צריך להתבייש"

חבר הכנסת מישראל ביתנו מתח ביקורת חריפה בוועדת החוקה על רז נזרי, בטענה כי הוא נותן גיבוי להעברת חוק הקורונה לידי הממשלה. "אנחנו במצב שהממשלה איבדה בלמים, והפקידות הבכירה לא מרימה 'אמברקס'", אמר. נזרי: "מעולם לא דיברו אליי כך". היועמ"ש גינה: "מתקפה מופרכת"

בווידאו: ח"כ אלי אבידר במתקפה על המשנה ליועמ"ש/צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: ח"כ אלי אבידר במתקפה חריפה על המשנה ליועמ"ש רז נזרי, היום)

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי. במהלך דיון בוועדת החוקה, על החלפת התקנות לשעת חירום חוק הקורונה, תקף אבידר את נזרי בעקבות טענה על כך שכאשר מטילים סגר על אזור מסוים, ניתן להפגין רק בתוכו ולא מחוצה לו.

"נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל", אמר אבידר לנזרי. "לך לצפון קוריאה ותשאל אנשים מה הם מעדיפים - להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין. שיתפת פעולה בחוק השב"כ וזה על מצפונך".

המשנה ליועמ"ש השיב כי "אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות, תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על 'שיתוף פעולה' עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל'ציונים' שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין".

ועדת הכנסת הזמנית לענייני השב"כ אישרה את החלטת הממשלה להסמיך את שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה- למשך חודש ימים. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עימות חריף מכיוון האופוזיציה. אבידר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נזרי העיד כי "אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב לעשר שנים ומעולם לא דיברו אליי כך". לדבריו, "צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי. גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו ואנחנו עומדים מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר, זו חובתנו ותפקידנו והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה".

"אתה פופוליסט", קטע אותו אבידר. "אתה לא פוליטיקאי ולא צריך אותך פה, אתה צריך להתבייש. צריך להיות ברור שאנחנו לא במצב רגיל. אלא במצב שהממשלה איבדה בלמים ויש מקרים בהם הפקידות הבכירה לא מרימה 'אמברקס'. דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים, היא לא נוצרת כשהולכים לבחירות דמוקרטיות".

עוד בוואלה!

החרגת חופי הים והבריכות מהגבלות הסופ"ש: דרישות ועדת הקורונה מהממשלה

לכתבה המלאה
רז נזרי, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
"מעולם לא דיברו אליי ככה". רז נזרי/אתר רשמי, ליאב פלד

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (ש"ס), פנה לאבידר והדגיש כי "זה ניסיון הפחדה של פקידים. לא נעצור את חופש ההפגנה, אבל לבוא ולגרום שיגיעו מכמה ערים אדומות לתוך אבן גבירול, על זה גם תושבי אבן גבירול יתקוממו". לאחר דברים אלה הוצא אבידר מהדיון.

ח"כ מיכל וונש (יש עתיד-תל"ם) טענה כי מדובר במוסר כפול. "אי אפשר לטעון לשלטון החוק ואז לתקוף נציג של שלטון החוק בצורה כזו", אמרה.

מנדלבליט: "אין מקום להתקפות אישיות"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גינה את דבריו של אבידר, וכינה אותם "מתקפה מופרכת וחסרת ביסוס". בהודעה מטעם היועמ"ש נמסר כי "עו"ד נזרי הוא משרת ציבור ותיק, מקצועי ומסור העושה את מלאכתו נאמנה לשם ייצוג עמדות הדרג המדיני בגבולות הדין. אין מקום להתקפות אישיות מעין אלו, וממילא התקפות כאמור לא יסיטו את הייעוץ המשפטי לממשלה מדרך הישר ומהצגת העמדות המשפטיות באופן ענייני".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי צפה ב"מופע אימים של ח"כ אלי אבידר". זוהר תקף את האופוזיציה, וכתב כי "כשלא נוח להם, הם תוקפים את היועמ"שים וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו זה היה פותח מהדורות. עו"ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים. הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

(עדכון ראשון: 19:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully