וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלית נפט שארה"ב ניסתה להחרים נחטפה לאיראן

19.7.2020 / 20:26

ארגון העבודה הבינלאומי אישר כי המכלית MT "גאלף סקיי" נחטפה ב-5 ביולי. היא עגנה לחופי איחוד האמירויות מאז שוושינגטון האשימה אותה בהברחת נפט איראני. הצוות ההודי ירד באיראן ושב לארצו, פרט לשניים שעוד נותרו במדינה. בטהראן ובוושינגטון לא הגיבו

בווידאו: מיכליות הנפט האיראניות מגיעות לוונצואלה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: מכליות נפט איראניות מגיעות לוונצואלה, מאי)

מכלית נפט המבוקשת על ידי ארצות הברית ש"נחטפה" מחופי איחוד האמירויות הערביות אחרי שהבריחה נפט איראני נמצאת שוב במים הטריטוריאליים של איראן. ארגון העבודה הבינלאומי, סוכנות של האו"ם, אישר כי המכלית MT "גאלף סקיי" נחטפה ב-5 ביולי, תוך שהוא מצטט את דברי הקפטן שלה. "הספינה נלקחה לאיראן", אמרו בסוכנות.

כל 28 אנשי הצוות ההודיים שלה ירדו באיראן, ופרט לשניים, כולם שבו להודו ביום חמישי. בדוח מוקדם יותר של הסוכנות נאמר כי המכלית והמלחים שעל סיפונה ננטשו על ידי בעליה, שלא שילם להם, מאז מרץ. הם נותרו לחופי חורפכאן, עיר שבחוף המזרחי של האמירויות.

מכלית של איראן לחופי גיברלטר, בדרך אל ונצואלה,20 במאי 2020. AP
מכלית איראנית עושה את דרכה לוונצואלה, מאי/AP

באיראן לא הזכירו את חטיפת המכלית והגעתה לשטח המדינה. גם הממשל האמריקני לא הגיב, אחרי שבמאי חשף משרד המשפט בוושינגטון אישומים נגד שני איראנים, בטענה שהם ניסו להלבין 12 מיליון דולר על מנת לרכוש את המכלית, ששמה הקודם היה MT נאוטיקה, דרך כמה חברות קש.

על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, בהברחת הנפט היה מעורבים כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, כמו גם חברות הנפט והמכליות הלאומיות של איראן. שני הנאשמים, שלאחד מהם יש אזרחות עיראקית, טרם נתפסו.

לא ברור כיצד המכלית, שנתפסה על ידי הרשויות באמירויות, נלקחה לאיראן בזמן שהתנהלו נגדה הליכים משפטיים אחרי שבנק אמריקני הקפיא את הכספים הקשורים למכירתה.

בשנה שעברה, כשהמתיחות בין איראן לבין ארצות הברית החריפה, מכליות במי האזור הפכו למטרות, במיוחד בנתיב השיט המרכזי מצרי הורמוז. כמה מכליות הותקפו במוקשים, שלטענת ארצות הברית הוטמנו על ידי איראן. טהראן הכחישה זאת, אך היא כן החרימה כמה מכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully