וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עוד שתי מכליות שלנו הותקפו בים האדום בחודשים האחרונים

7.11.2019 / 7:42

במכתב ששלחה לארגון השיט הבינלאומי, טענה טהראן כי נוסף לתקרית מאמצע החודש שעבר, שתי ספינות נוספות הותקפו בצורה דומה באזור מאז אפריל. היא לא הטילה אחריות על שום גורם, אך רמזה: "יש מעורבות של מדינה אחת או יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איראן פרסמה אזהרה לרשויות הימיות הבינלאומיות מפני שיט בים האדום, משום שלדבריה "אין זה בטוח". בהודעה שפרסמה אמש (רביעי) חשפה טהראן שתי תקיפות נוספות נגד כלי שיט שלה לחופי ערב הסעודית, אחרי שעד הייתה מוכרת רק אחת. לדבריה, כל התקיפות התרחשו בחצי השנה האחרונה, אולם בהודעה ששלחה לארגון השיט הבינלאומי היא לא הטילה אחריות על שום גורם.

התקרית הידועה עד עתה התרחשה ב-11 באוקטובר, כשמכלית של חברת הנפט הלאומית של איראן אמרה כי אחת המכליות שלה, "סביטי", הותקפה לחופי ערב הסעודית. החברה אמרה כי הספינה ככל הנראה נפגעה מטילים. לא היו נפגעים בתקרית, אך היא התווספה לשורת תקריות אחרות שהתרחשו בחודשים האחרונים בנתבי השיט במפרץ, על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן.

ואולם, במכתב הוסיפה טהראן: "אנחנו מאמינים שהמתקפה הזאת אורגנה על ידי מדינה אחת או יותר, משום ששתי מכליות איראניות אחרות הותקפו בצורה דומה באותו אזור עם נזק דומה שנגרם לספינות".

במכתב, שנשלח ב-30 באוקטובר, נכתב כי "יש דאגה רבה שהתבנית המאורגנת והמוכוונת של התקיפות הללו בתוך פרק זמן קצר ובמיקומים דומים הפכו את הים האדום לנתיב שיט לא בטוח".

שגרירות איראן בלונדון והארגון לא הגיבו לפניות של וול סטריט ג'ורנל בנושא.

מכלית הנפט האיראנית סביתי שהותקפה בים האדום, 11 באוקטובר 2019. רויטרס
נפגעה במתקפת טילים. המכלית סביטי, בחודש שעבר/רויטרס

לפי המכתב, המכלית "הפינס 1" ו"הלם" הותקפו באפריל ובאוגוסט בהתאמה. חברת הנפט הלאומית של איראן אמרה כי הפינס 1 סבלה מכשלים במנוע ומאובדן שליטה והלם סבלה מ"בעיות טכניות".

התקרית הראשונה קרתה לפני שמכליות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הותקפו באמצע מאי. ארצות הברית האשימה את איראן בהן ובהמשך גם בתקיפת מתקני הנפט בערב הסעודית. טהראן מכחישה את מעורבותה במתקפות הללו.

איראן אמרה כי מי שאחראי לתקיפת כלי השיט שלה צריך לעמוד לדין או להיות מוסגר, בהתאם לאמנת השיט הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully