וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור לעליון נדחה: תושב הצפון שהרג את בת זוגו תהילה נגר ירצה 19 שנות מאסר

19.7.2020 / 9:44

ראיד רושרוש ערער על גזר דינו, לאחר שהורשע בהריגתה של נגר מקיבוץ גינוסר ב-2016. "העונש מבטא את מכלול העבירות, ואין כל עילה או הצדקה להקל בו", ציינו השופטים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ראשון) את ערעורו של ראיד רושרוש, שהורשע בהריגת בת זוגו תהילה נגר מקיבוץ גינוסר בדצמבר 2016. רושרוש ירצה עונש של 19 שנות מאסר בהתאם לגזר הדין של בית המשפט המחוזי בנצרת בחודש נובמבר, ולא 12 כפי שערער.

בהחלטתם כתבו שופטי העליון ניל הנדל, ג'ורג' קרא ואלכס שטיין כי "עונשו של המערער בא בגדרו של טווח הענישה המוסכם, ובנסיבות אלה הוא מבטא את מכלול העבירות, את חומרת מעשיו ואת האכזריות שבה נקט כלפי המנוחה, את תוצאתם - אובדן חייה של אישה צעירה - ואת היקף ועומק החורבן וההרס שהמיט במעשיו על בני משפחתה". לדברי השופטים "אין כל עילה או הצדקה להקל בעונש". עוד הוסיפו השופטים "בקשת משפחת המנוחה כי נחמיר בעונשו של המערער, מובנת. צערם ואסונם עמד לנגד עיני בית המשפט המחוזי כמו גם לנגד עינינו, אולם בגדרו של ערעור על חומרת העונש - אין בקשתם בגדר האפשר".

ערעור רוצח תהילה נגר, ראיד רושרוש, על גזר דינו, ביהמ"ש העליון, 2 ביולי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
ראיד רושרוש, במהלך הדיון בערעורו בבית המשפט בתחילת החודש/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

בכתב האישום המקורי הואשם רושרוש ברצח, אולם במהלך המשפט גובש הסדר טיעון שהביא להרשעתו בעבירת הריגה. פרקליטות המדינה טענה לעונש של 20 שנות מאסר - המרבי לעבירה זו. מנגד, סנגוריו של הנאשם טענו כי בעקבות שינויים בחקיקה עונש המקסימום שניתן להשית הוא 12 שנות מאסר והם טענו לענישה של שמונה שנות מאסר בלבד.

שתק במהלך החקירה

גופתה של נגר, בת 31, מקיבוץ גינוסר, נמצאה ליד צומת מגדל בבוקר 20 בדצמבר 2016. כמה שעות אחרי שנמצאה גופתה נעצר רושרוש בחשד לרצח. רושרוש, אז בן 27, הוא תושב היישוב עילבון שמצפון למחלף גולני.

בחקירתו הוא הודה כי נפגש עם תהילה, אך טען כי הם נפרדו בטבריה ומאז לא ראה אותה. הוא שתק במהלך חקירותיו. מאחר שכפר בחשדות, לא שיתף פעולה ולא שיחזר את הרצח, גם לא נאמר מפיו המניע למעשה האכזר.

רושרוש כנראה ידע שהשתיקה תועיל לו ושלמשטרה לא יהיו די ראיות לגרום להרשעתו ברצח, וגם אם היו יכולות להיות ראיות כאלה, הן כבר לא היו בידי המשטרה והתביעה. במהלך הדיונים הממושכים בבית המשפט העלה צוות ההגנה כמה טענות לחורים שיוצרים ספק סביר ביכולת להביא להרשעתו ברצח.

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
גופתה אותרה סמוך לצומת מגדל. תהילה נגר/באדיבות המשפחה

בין השאר, הסנגורים, עורכי הדין שמואל ברזני ותמי אולמן, הצביעו על כך שאבן השפה הכבדה באמצעותה נחבט ראשה של תהילה, נשארה בשטח ולא נלקחה לבדיקה מידית במעבדה. עוד עלה במהלך פרשת ההגנה בבית המשפט כי עם מעצרו של רושרוש רכבו נלקח בידי המשטרה, אולם המצלמה המותקנת בתוך ה"ג'יפ שירוקי" לא כובתה והמשיכה לעבוד ותוכן המצלמה משעות הלילה נמחק ולא הייתה יכולת לשחזר אותו. עוד טענה ההגנה כי לא הובאה כל הוכחה שמכוניתו של רושרוש הייתה בזירת הרצח.

הקושי היה לקבל את הפער שבין הצורך להציג ראיות חד משמעיות בפני בית המשפט לבין המציאות הידועה ולפיה בין הנאשם לנרצחת התנהלה מערכת יחסים מעוותת של אלימות וניצול. מחקירת הרצח עולה כי בין הנאשם לבין נגר החל קשר כשנה וחצי לפני הרצח. בדיעבד התברר כי קשר זה היה מלווה בפגיעות קשות מצד רושרוש. למרבה הצער תהילה הסתירה זאת מפני משפחתה וחברותיה וכשנשאלה כמה פעמים על המצאות חבורות על גופה, טענה כי נפלה ונחבטה.

הוריה של תהילה בערעור רוצח תהילה נגר, ראיד רושרוש, על גזר דינו, ביהמ"ש העליון, 2 ביולי 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
לא ניתן היה להאשים בעבירת רצח. הוריה של תהילה נגר בדיון בערעור בתחילת החודש/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

רושרוש נעצר בידי שוטרי תחנת טבריה לחמישה ימים ובדה גרסה על פציעתה של חברתו. תהילה סירבה להמשיך ולשתף פעולה עם חוקרי יחידת אלימות במשפחה וסירבה לשוב ולמסור עדותה, לצורך השלמת החקירה. במשטרה אמרו כי נוכח זאת ונוכח העובדה כי לא נבדקה בבית החולים, לא ניתן היה לגבש כתב אישום נגד רושרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully