וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ הקפיא סיוע לנזקקים ולניצולי שואה כדי למנוע תקצוב ארגוני מבקשי מקלט

שר האוצר הורה להשהות תיקון נוהל שיאפשר לסייע בעשרות מיליונים לארגוני חברה אזרחית, בהם עמותות התומכות בניצולי שואה ופגועי נפש, שלא זכאים לסיוע מהקרן לעסקים. ההחלטה הגיעה לאחר ביקורת על כך שחלק מהתקציב יינתן גם למבקשי מקלט. "פעילותן נוגדת את מדיניות הממשלה"

בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית)

שר האוצר, ישראל כץ, הורה להקפיא תיקון נוהל שיאפשר לתת סיוע לארגוני חברה אזרחית, וזאת לאחר ביקורת על כך שחלק מהתקציב יינתן גם לעמותות המסייעות למבקשי מקלט. במכתב ששלח ביום חמישי ליועמ"ש משרד האוצר, אסי מסינג, כתב כי "לאחר שהובאו בפניי טיעונים שלפיהם קיים חשש כי חלק מהעמותות להן עומד משרד העבודה והרווחה להעניק תמיכות בעקבות תיקון נוהל התמיכות - מקיימות פעילות הנוגדת לחלוטין את ערכיה ומדיניותה של הממשלה - הנחתי להשהות את האישור לתיקון הנוהל לתמיכות מתקציב המדינה שבנידון".

שר האוצר ציין כי מאחר ומתן הבקשות הוא עד 9 באוגוסט, הוא מבקש לבחון חלופות לקריטריונים לקבלת התציב. בסיום המכתב שפורסם לראשונה ב"הארץ" כתב כי לאחר שיבחן חלופות, יחליט האם לשנות או לבטל את נוהל התמיכות.

מדובר על תקציבים שאמורים להיות מחולקים במסגרת קרן סיוע, שעל הקמתה הודיעו השבוע שר האוצר ושר העבודה והרווחה איציק שמולי. בהודעה נכתב כי בשלב הראשון תחלק הקרן 53 מיליון שקלים לארגונים שלא זכאים לסיוע מהקרן לעסקים וכי הכנסתם נפגעה בשיעור גבוה מ-25%. סכומי התמיכה יעמדו על בין 10 אלף שקלים ל-400 אלף שקלים לארגון, כאשר את הבקשות היה ניתן להתחיל להגיש מיום רביעי. מבחני הזכאות גובשו בשיתוף של משרדי האוצר, העבודה והרווחה ומשרד רה"מ וכן ארגון הג'וינט והקרנות הפילנטרופיות שיתרמו 25% מכלל המענקים.

תדרוך של שר האוצר, ישראל כ"ץ במסגרת הצגת השינויים המבניים ועיקרי המדיניות הכלכלית, משרד האוצר, ירושלים 1 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
השר כץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בנוהל שפורסם נכתב כי התמיכה תינתן לארגונים המסייעים ל"אוכלוסייה הזקוקה לסיוע מחמת גיל, מצב בריאותי, משפחתי, מוגבלות פיזית, נפשית, קוגניטיבית, שכלית-התפתחותית, מצב סוציו-אקונומי נמוך או מטעמים הומניטריים". כמו כן, פורסמה רשימה מפורטת הכוללת בין היתר את אוכלוסיית הלהט"ב, אנשים במצב סוציו-אקונומי נמוך, אנשים עם הפרעות אכילה, אנשים עם מוגבלות, דרי רחוב, מבקשי מקלט, ניצולי שואה ועוד.

בתנועת "אם תרצו" מסרו לאחר פרסום ההודעה על הקרן כי הם מצפים משר האוצר להורות "שארגונים הממומנים על ידי ממשלות זרות לא יוכלו ליהנות מסל התמיכה. ממילא עמותות רשומות בישראל זוכות להטבות מתחשבות מאד, אז למה בנוסף לכסף האירופי והפטורים ממס, ממשלת ישראל עוד צריכה להוסיף על כך? על אחת כמה וכמה כשמדובר בארגוני סיוע למסתננים. על שר האוצר לפסול מראש כל אפשרות כזו".

עוד בוואלה!

ההפגנות מתחדשות: המחאה הכלכלית בת"א במקביל להפגנה מול מעון רה"מ

לכתבה המלאה
מכתב ששלח שר האוצר ישראל כץ ובו הורה להקפיא תיקון נוהל שיאפשר לתת סיוע לארגוני החברה האזרחית. 18 ביולי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מכתב הנחייתו של כץ להקפאת התקציב/אתר רשמי, אתר רשמי

משרד העבודה והרווחה מסר בתגובה כי "הקריטריונים למבחן התמיכות נוסחו על ידי משרד הרווחה בשיתוף משרדי הממשלה הרלוונטיים במטרה לסייע לעמותות שהעניקו סיוע סוציאלי לציבור במהלך משבר הקורונה. עמותות שנפגעה הכנסתן מוזמנות להגיש בקשה לקבלת פיצוי מהקרן בהתאם לקריטריונים, כשכל בקשה שתוגש תבחן על ידי ועדה משותפת שתקבע את החלטותיה על פי שיקולים מקצועיים ועניינים.

עוד מסרו במשרד כי "משרד העבודה והרווחה רואה חשיבות רבה בהשלמת ההליך באופן מקצועי ומהיר על מנת לסייע לעמותות הזקוקות לו בהקדם ונמצא בקשר עם משרד האוצר בנושא כל העת. אנו מלאי הערכה והוקרה לארגוני המגזר השלישי שהתגייסו ללא תנאי בגל הראשון כדי לסייע לממשלה לתת מענה לאוכלוסיות רבות תוך הקצאת משאבים ניכרים מעצמם. יש למדינה אינטרס ברור בקיומה של חברה אזרחית חזקה שאף הוכיחה עצמה מעל ומעבר במיוחד בתקופה זו".

ח"כ כסיף (הרשימה המשותפת) תקף את שר האוצר על המהלך ואמר כי "כץ החליט כי תמות נפשו עם פליטים. כדי להרע להם הוא מוכן להרעיב ניצולי שואה, להפקיר נפגעי תקיפה מינית ולשלוח נכים לאבדון. שנאתו הגזענית של כץ למי שאינם יהודים מעוררת בחילה עזה, וכפי שהוא אומר בעצמו - הולמת את ערכי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully