וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים מול בית ראש הממשלה ובת"א: "העתיד שלנו נהרס"

כ-1,500 מפגינים הגיעו למעון בבלפור במחאה על השחיתות השלטונית, ובהמשך יצאו בתהלוכה לכיוון מרכז העיר. במקביל, אלפי מפגיני המחאה הכלכלית התכנסו בגן צ'ארלס קלור בת"א, משם פתחו בצעדה ובחסימות כבישים באזור שדרות רוטשילד. "מושחתים נמאסתם"

"מצור על בלפור": עשרות מפגינים מול מעון רה"מ בפעם השנייה בתוך שבוע/צילום: רוני כנפו

אלפי בני אדם יצאו הערב (שבת) להפגין בשני מוקדים בירושלים ותל אביב, במחאה על טיפול הממשלה במשבר במשק, שנוצר בעקבות מגפת הקורונה, ובמחאה על השחיתות השלטונית. בירושלים התרכזו כ-1,500 מפגינים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ובתל אביב אלפים הגיעו לגן צ'ארלס קלור במסגרת המחאה הכלכלית.

בתום ההפגנות במוקדי המחאה, יצאו המפגינים לתהלוכות רגליות במסגרתן נחסמו צירים בשני הערים. בירושלים יצאו המוחים בצעדה לכיוון מרכז העיר, שם במהלך עימותים עם המשטרה המפגינים רוססו באמצעות זרנוקי מים ושני מפגינים נעצרו. בתל אביב המוחים יצאו בצעדה לכיוון כיכר הבימה, במהלכה חסמו צירים מרכזיים בהם שדרות רוטשילד.

את ההפגנה בתל אביב יזמו התנועה לאיכות השלטון וארגון הגג "קבינט התקווה", המאגד בין ארגוני עצמאים, לאחר שהמשטרה סירבה לבקשתם לעורכה בכיכר רבין בשל אי היכולת לעמוד בתנאי הריחוק החברתי.

הפגנת העצמאיים, פארק צ'ארלס קלור, תל אביב 18 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"מגיפה של שקר". מפגינים בגן צ'ארלס קלור בת"א, הערב/ראובן קסטרו

לטענת המפגנים בירושלים, בניגוד לסיכום איתם - המשטרה פינתה באלימות את המוחים. המפגינים טוענים כי שוחחו עם המשטרה במטרה להתפזר בשקט. עוד אמרו המפגינים כי נאמר להם מהמשטרה שאם יפנו לגן סקר, ניתן יהיה לסיים את האירוע בשקט. אך לדיברהם, המשטרה החלה לפזר את ההפגנה באמצעות מכתזית בזמן שהמפגינים נכחו רק ברחוב בצלאל.

"אנחנו כאן בגלל שהתעוררנו והבנו שאף אחד במסדרונות השלטון לא דואג לנו, אנחנו יתומים", אמר יניב סגל, ממובילי מחאת "הצעירים הבעלבתים" שאנשיה הגיעו לבלפור. "יש לנו ראש ממשלה שעסוק בעצמו ומטרלל את כל המערכות לטובתו: במקום לטפל בקורונה הוא מאשים אחרים. הוא, ויתר שרי הממשלה, זורקים אחד על השני בוץ, מתנהגים כמו ילדים בארגז חול", אמר.

הפגנת העצמאיים, פארק צ'ארלס קלור, תל אביב 18 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"מנותקים נמאסתם". מפגיני המחאה הכלכלית בצ'ארלס קלור בת"א, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ, ירושלים 18 ביולי 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"ביבי מאשים את גנץ, גנץ שותק כמו דג". המחאה בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

לדבריו, "ביבי מאשים את גנץ, גנץ שותק כמו דג, ואנחנו בינתיים מובטלים, חלקנו אפילו רעבים, ורואים את העתיד שלנו נהרס לנגד עינינו. במקום לעשות את הצעדים הנדרשים בשביל להוציא את העם הזה מהבוץ החברתי, הכלכלי, והבריאותי, הם קוראים לנו 'חארטה', הם קוראים לנו אנרכיסטים".

המפגינים במחאה הכלכלית קראו "ביבי הביתה", והניפו שלטים עם הכיתוב "צורחים ממשלת חרטא", "מגיפה של שקר פחד ואנוכיות", ו"מנותקים נמאסתם". אחד המפגינים, ניר הירשמן בן 40 ממודיעין, אמר: "ראש הממשלה - הגל השני של הקורונה לא הפתיע אף אחד. ידעת שזה בא. בזבזת את הזמן על שטויות. בזמן שהלכת להשיג לך פטורים ממס, היית צריך לדאוג למערך אפידימולוגי. במקום לתכנן מאבק במערכת המשפט, היית צריך לתכנן מאבק באבטלה. ומה עשית? מה עשיתם? - כלום. אנחנו אומרים לכם הערב מהבמה הזו - תתביישו".

אחד הנואמים במחאה הכלכלית היה הכלכלן פרופ' ירון זליכה. "מה חושבת לעצמה הממשלה? רמסתם את הצעירים, העצמאים והעסקים הקטנים רמיסה גסה במשך למעלה מעשור", אמר זליכה. "רמסתם את השירות הציבורי ומילאתם אותו בשלל חדלי אישים, מתקרנפים וחסרי יכולת", הוסיף.

"כעת נחשפת ערוותכם. חוסר יכולת לנהל, חוסר יכולת לתכנן, חוסר יכולת לרתום את הציבור, חוסר יכולת לשמש דוגמא אישית. ובעיקר, חוסר יכולת לראות כי קצה נפשו של העם", המשיך. "עשרות אלפי עסקים יתמוטטו השנה בשל מחדליכם, מאות אלפי מובטלים חדשים יאבדו את מקומות עבודתם בשל חוסר היכולת שלכם, מיליוני אזרחים נמצאים בחרדה מתמשכת בשל חוסר האמון בכם".

הפגנה כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ, ירושלים 18 ביולי 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
הפגנה כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

מאות שוטרים נפרסו באזור גן צ'ארלס קלור בכמה מעגלי אבטחה שנועדו לאכוף את מגבלות הריחוק ולשמור על הסדר הציבורי. "הערכות המשטרה נעשית על מנת לאפשר לכל מי שחפץ בכך להשתתף ולממש את זכות המחאה", מסרו במשטרה.

ירון זליכה במהלך נאומו בהפגנת העצמאיים, פארק צ'ארלס קלור, תל אביב 18 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"מן הפח אל הפחד". ירון זליכה במהלך נאומו בהפגנה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה כנגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ, ירושלים 18 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"ביבי מאשים את גנץ, גנץ שותק כמו דג". ההפגנה מול מעון רה"מ, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ההפגנות נערכות לאחר שבשבת שעברה הגיעו אלפי בני אדם לכיכר רבין במסגרת המחאה הכלכלית, וברקע שורת המגבלות החדשות על המשק שאושרו בליל חמישי. ההגבלות החדשות, שחלקן חלות לאורך סוף השבוע וחלקן לאורל השבוע, נוגעות לתנועה במרחב הציבורי, התקהלויות, פעילות מערכת החינוך, פעילויות ספורט ומקומות הבילוי.

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully