וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שריפה גדולה בקתדרלה מהמאה ה-15 בעיר נאנט

18.7.2020 / 12:48

הרשויות אמרו כי הכבאים הצליחו להשיג שליטה על האש, שעות ארוכות אחרי שלפי החשד הוצתה בשלושה מוקדים במבנה הגותי. על אף הזיכרונות מהשריפה בנוטרדאם מלפני כשנה, הנזק לא חמור כפי שחששו בתחילה. חלונות הוויטראז' והאורגן הגדול נהרסו

רויטרס

שריפה גדולה פרצה היום (שבת) בקתדרלה מהמאה ה-15 בעיר נאנט שבמערב צרפת. גורמים רשמיים אמרו כי חלונות הוויטראז' התנפצו והאורגן הגדול נהרס. התובע המחוזי פייר סנס אמר לכתבים כי שלושה מוקדי הצתה נמצאו באתר וכי הרשויות מתייחסות לתקרית כאל מעשה פלילי. הוא לא פירט מעבר.

עשרות כבאים השיגו שליטה על האש אחרי שעות ארוכות, והעשן עדיין אופף את המבנה הגותי אחרי שהלהבות הגדולות בפנים כובו.

רק לפני כשנה התרחשה שריפה גדולה בקדתרלת נוטרדאם בפריז, שהחריבה את הגג ואת הצריח המרכזי שלה. עם זאת, הנזק לא חמור כפי שהעריכו בתחילה.

שריפה בקתדרלת נאנט 18 ביולי 2020. רויטרס
הרשויות מתייחסות לתקרית כאל מעשה פלילי. הקתדרלה בצרפת/רויטרס

ראש שירותי הכבאות המקומי, לורן פרלי, אמר לכתבים כי 104 כבאים עדיין בזירה על מנת לוודא שהשריפה תחת שליטה מלאה. השריפה החלה מאחורי האורגן הגדול, ומשם התפשטה וניפצה את הוויטראז'ים שבחזית הקתדרלה. "אנחנו לא בתרחיש של הנוטרדאם", הרגיע. "הגג לא נפגע".

הנשיא עמנואל מקרון, שנמצא בפסגת האיחוד בבריסל, הוקיר את מאמצי צוותי הכיבוי. "אחרי נוטרדאם, קתדרלת סנט פטר וסנט פול בלהבות. כל הכבוד לכבאים שלוקחים סיכונים כדי להציל את היהלום הגותי", צייץ.

ראש הממשלה ז'אן קסטה ושרי התרבות והפנים אמורים להגיע לזירה בהמשך היום. "אני רוצה לדעת מה קרה, גם אם זה שלב מוקדם", אמר קסטה לכתבים.

שריפה בקתדרלת נאנט 18 ביולי 2020. רויטרס
"זאת הקתדרלה שלנו ויש לי דמעות בעיניים". הקתדרלה/רויטרס

ז'אן-איב בורבן, שמנהל דוכן עיתונים מול הקתדרלה, אמר כי הוא פתח את המקום בשעות הבוקר ושמע קול נפץ בשעה 7:30. הוא יצא מהדוכן וראה להבות עצומות עולות מהמבנה. "אני בהלם, משום שאני כאן שמונה שנים וראיתי את הקתדרלה בכל בוקר ובכל ערב", הוא סיפר לרויטרס. "זאת הקתדרלה שלנו ויש לי דמעות בעיניים".

זאת לא הפעם הראשונה ששריפה פגעה בקתדרלה שבעיר נאנט, הנמצאת במרחק של 340 ק"מ מדרום-מערב לפריז. היא נהרסה חלקית במהלך מלחמת העולם השנייה כשבעלות הברית הפציצו את העיר ב-1944.

שריפה בקתדרלת נאנט 18 ביולי 2020. רויטרס
זאת לא הפעם הראשונה ששריפה פגעה בקתדרלה. נזקי השריפה/רויטרס

ב-1972, שריפה החריבה לחלוטין את הגג. היא שוקמה לחלוטין 13 שנה לאחר מכן, כשמבנה בטון החליף את גג העץ העתיק. "אנחנו זוכרים את השריפה של 1972, אבל בשלב זה המצב לא דומה", אמר ראשת העיר יוהאנה רולאן לכתבים.

ב-2015, שריפה שככל הנראה פרצה במהלך שיפוצים הרסה את רוב חלקו של גג של כנסייה אחרת בעיר, בזיליקת סננט דונאטיין.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • נאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully