וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגע היסטורי": משכורות עובדי הרפואה בצרפת יגדלו ב-8 מיליארד אירו

הממשלה חתמה על הסכם חדש עם האיגודים המקצועיים, כחלק מהכרתה בחלקם של הרופאים, האחים והצוותים המסייעים בהתמודדות עם הקורונה. הם אף יזכו להכרה במצעד יום הבסטיליה בפריז, שייערך במתכונת מצומצמת

עריכה: ניר חן

ממשלת צרפת תעניק העלאת שכר עצומה לצוותים הרפואיים שלה, בהמשך לתפקידם במאבק במגיפת הקורונה. ההסכם בין הממשלה לבין רוב האיגודים המקצועיים הגדולים נחתם אתמול (שני) אחרי שבעה שבועות של משא ומתן עיקש, ובמסגרתו תועבר תוספת של שמונה מיליארד אירו, כך שהמשכורות של אנשי הבריאות יעלו ב-183 אירו בממוצע.

"זהו רגע היסטורי עבור מערכת הבריאות שלנו", אמר ראש ממשלת צרפת החדש ז'אן קסטה, שנבחר על ידי הנשיא עמנואל מקרון להוביל את השינוי שערך בממשלו אחרי התפרצות מגיפת הקורונה וכישלונו בבחירות המקומיות. "זאת קודם כל הכרה באלו שהיו בקו החזית במאבק במגיפה הזו. זו גם דרך לפצות על העיכוב שלכל אחד ואחד, כולל לי, יש אחריות עליו", הוסיף קסטה, שהיה אחראי מטעם הממשלה על התגובה לנגיף הקורונה לפני שהחליף את אדואר פיליפ.

הפגנה של צוותים רפואיים למען שיפור תנאיהם בפריז, צרפת, 25 ביוני 2020. AP
דרשו לשפר את תנאיהם. הפגנה של צוותים רפואיים בפריז, בחודש שעבר/AP

הצוותים הרפואיים תוארו כגיבורים לאורך המגיפה, שגבתה את חייהם של יותר מ-30 אלף איש בצרפת, אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה באירופה. יותר מ-200 אלף איש נדבקו. עם זאת, הצוותים ערכו הפגנות בחודשים האחרונים בדרישה לשפר את תנאיהם, והסיוע החדש יכסה בעיקר את המשכורות של האחים, עובדי הסיוע והצוותים הלא רפואיים. כ-450 מיליון אירו מהסכום יישמר לרופאים שעובדים רק במגזר הציבורי.

ההוקרה הרשמית על עבודת הצוותים הרפואיים תגולם במהלך חגיגות יום הבסטיליה, שמצוין היום במתכונת מצומצמת יותר בשל המגבלות על מספר המתקהלים. כ-1,400 אחים, רופאים ומטפלים יצפו בתור אורחי כבוד במצעד שייערך בסמוך לקונקורד בפריז.

עוד בוואלה!

הפשרת קרחון באלפים חשפה עיתונים ממטוס שהתרסק ב-1966

לכתבה המלאה

רוב חלקו הראשון של כהונתו של מקרון היה רווי בעימותים עם האיגודים המקצועיים על רפורמות שניסה להעביר בתחומי הפנסיה והעבודה, אך השינויים האחרונים שערך בממשלתו אותתו על כוונתו להתמקד יותר באי-השוויון לקראת התמודדותו הצפויה על כהונה שנייה ב-2022.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully