וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל מאה: קפטן טום קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת

17.7.2020 / 19:18

במדשאות טירת וינדזור, המלכה הוקירה את הצלחתו של טום מור לאסוף 33 מיליון ליש"ט עבור הצוותים הרפואיים בזמן מגיפת הקורונה. הוא הפך לסמל של תקווה עבור הממלכה, ואמר כי זה היום המיוחד ביותר בחייו. "מעולם לא האמנתי שזה יקרה לי"

בגיל מאה: קפטן טום זוכה לתואר אבירות של המלכה אליזבת/צילום: רויטרס

(בווידאו: המלכה אליזבת מעניקה לקפטן טום תואר אבירות)

המלכה אליזבת העניקה היום (שישי) תואר אבירות לקפטן טום מור, יוצא הצבא בן המאה שהרים את המורל הלאומי של בריטניה בזמן התפשטות מגיפת הקורונה. הוא הצליח לאסוף 33 מיליון ליש"ט עבור הצוותים הרפואיים, כשהשלים מאה סיבובים בחצרו באמצעות הליכון. הוא עשה זאת באפריל, לקראת יום הולדתו המאה.

המלכה בת ה-94 חייכה לעבר מור, שנלחם במלחמת העולם השנייה, כשטפחה עם החרב המלכותית שלה על כתפיו באירוע במדשאות טירת ווינדזור, שם שוהה אליזבת מאז מרץ בשל התפרצות הנגיף. היה זה אחד האירועים הבודדים הרשמיים שהיא קיימה מאז תחילת המשבר.

המלכה אליזבת, מעניקה לקפטן טום תואר אבירות 17 ביולי 2020. רויטרס
אחד האירועים הראשונים שלה מאז הקורונה. אליזבת מכתירה את קפטן טום, היום/רויטרס

מור, שהיה לבוש בחליפה כהה, עמד כשהוא נתמך בהליכון על גלגלים. "תודה רבה", הודה מור למלכה. "זה נפלא", השיבה המלכה, לפני שבירכה את משפחתו. "איזה סכום כסף מדהים אספת".

קפטן טום, מיורקשיר, הפך לסמל במהלך התקופה הקשה שחוותה הממלכה, ועודד רבים כשהבטיח לאחר איסוף הכספים: "השמש תזרח שוב".

קפטן טום מציג את תואר האבירות שקיבל מהמלכה 17 ביולי 2020. רויטרס
ריגש את בריטניה. קפטן טום ותואר האבירות/רויטרס

לפני שקיבל את אות הכבוד מהמלכה, צייץ מור בטוויטר: "מעולם לא האמנתי שזה יקרה לי. זה כבוד כל כך גדול ואני מצפה מאוד לפגוש את הוד מלכותה המלכה. זה הולך להיות היום המיוחד ביותר שלי".

מור, ששירת בהודו, בבורמה ובסומטרה בזמן מלחמת העולם השנייה, התבדח מוקדם יותר השנה על כך שאחרי שיקבל את תואר האבירות, הוא יהיה סר תומאס מור - שמו של פוליטיקאי בולט באנגליה במאה ה-16, שזכה לתואר קדוש אחרי שהוצא להורג בשל סירובו להכיר בעליונותו של המלך הנרי השמיני על האפיפיור.


(עדכון ראשון: 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully