וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שהורשע בארה"ב בגין אונס ילדה בת 15 חוזר בו וטוען לחפותו

18.7.2020 / 18:00

שופט אישר את בקשתו של משה ג'ורנו, שהוסגר והואשם באונס ילדה בת 15, וביטל עסקת טיעון בו הודה על ארבע האשמות של תקיפה מינית. במשפט שתאריכו עוד לא נקבע, מתכוון ג'ורנו לערער על אמינות דגימות ה-DNA ועל הצהרת הנערה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: החל הדיון בהארכת מעצרו של משה ג'ורנו, 2017)

בית משפט בפיטסבורג נעתר בשבוע שעבר לסנגורו של משה ג'ורנו, ישראלי מאופקים שהוסגר לארצות הברית כדי לעמוד למשפט על אונס נערה בת 15, וביטל את עסקת הטיעון שחתם עם התביעה. בעסקת הטיעון הורשע ג'ורנו בארבע עבירות של תקיפה מינית.

השופט, ברוס בימר, הורה כי יתקיים משפט שבו יכריע בעניינו חבר מושבעים לפני קביעת עונשו של ג'ורנו. כתב האישום המקורי ישוב לתיק שבו אישום חמור בגין אונס. בנוסף לכך, נמסר כי התובע המחוזי לא יערער וכן עוד לא נקבע מועד חדש למשפט. ג'ורנו מתכוון לטעון כי דגימת ה-DNA זוהמה, וכי אמינותה של הנערה, היום אישה בשנות ה-30 לחייה, נחלשה בשל תביעה אזרחית לפיצויים שהגישה נגדו במקביל להליך הפלילי.

ג'ורנו הוסגר בפברואר 2019 מישראל לארצות הברית ממנה נמלט ב-2004, לאחר שנחשד באונס הנערה. בעסקת טיעון שהושגה בין פרקליט המחוז, דניאל קדי, לבין סנגורו של ג'ורנו, חזרה בה התביעה מהאישום בעבירת האונס, נמחקה עבירת הדחת הקטין, והוא הודה בארבע עבירות של תקיפה מינית, גם בנסיבות מחמירות, שחלקן מקבילות לעבירת אינוס בישראל.

משה ג'ונרו מובל באזיקים בארצות הברית. -, צילום מסך
הודה בארבע עבירות של תקיפה מינית, גם בנסיבות מחמירות. ג'ורנו נלקח באזיקים בארה"ב/צילום מסך, -

האונס התרחש לפני 15 שנים, כשהנערה בת ה-15 הגיעה עם חברה לחנות הבגדים של ג'ורנו, "מו-גיר", ברובע דורמונט של מטרופולין פיטסבורג. ג'ורנו הכיר את הנערה מביקוריה הקודמים בחנות. לפי המיוחס לו, הוא הציע לה ולחברתה שיזוף בחינם בתאים שבחנות הסמוכה והשתיים נענו להצעה. הנערה סיפרה לאחר מכן שכאשר הגיעו לחדרי השיזוף, הכניס אותה ג'ורנו אל חדר רחוק מהחדר שאליו נכנסה חברתה, שם גילתה כי אינה יכולה לסגור או לנעול מאחוריה את הדלת.

לדבריה, הוא נכנס אל החדר, ביצע בה מעשים מגונים ואנס אותה. הנערה סיפרה שניסתה להרחיק אותו ממנה, אך לא הצליחה. בתום מעשיו, ניסה ג'ורנו לשדל אותה למגע מיני נוסף ואף איים עליה שלא תספר לאיש. הנערה דיווחה לאמה עוד באותו יום, ונגד ג'ורנו נפתחה חקירה והוא נעצר. לבית המשפט בעיר הוא הובא למחרת כשהוא אזוק, טען שהנערה "התחילה איתו", ושוחרר בערבות. זמן קצר אחר כך עלה על טיסה לישראל, ונמלט.

עוד בוואלה!

רגע לפני גזר הדין: ישראלי הנאשם באונס בארה"ב חזר בו מהודאתו

לכתבה המלאה
משה ג'ורנו, שהוסגר לארצות הברית בחשד לאונס בת 15 בפנסילבניה בשנת 2004. -, אתר רשמי
נכנס אל החדר, ביצע בה מעשים מגונים ואנס אותה. משה ג'ורנו/אתר רשמי, -

ג'ורנו, הכחיש במשך 15 שנה את האישומים שיוחסו לו. בשנת 2009 מצא אותו ה-FBI בישראל, דרך חשבון פייסבוק שפתח, ובתום מאבק משפטי ארוך שניהל בארץ הוא הוסגר לארצות הברית. "אין להשלים עם הפיכתה של מדינת ישראל למקלט לעבריינים", קבע בית המשפט המחוזי בירושלים.

סנגוריו של ג'ורנו, עו"ד אביגדור פלדמן, תומר נוה וימימה אברמוביץ', שייצגו אותו בבית המשפט העליון, עשו שימוש בחוק הלאום וטענו כי מחמת יהדותו ובהיותו אזרח ותושב מדינת ישראל, גובר החוק על חוק ההסגרה, ומחייב להורות על ריצוי עונשו בישראל, ככל שיורשע ויישלח לכלא.

"חוק הלאום לא נועד לייבא עבריינות יהודית לישראל", קבעו השופטים נעם סולברג, ענת ברון ועופר גרוסקופף. השלושה דחו את הערעור וסללו את הדרך להסגרה לה המתינה ארצות הברית שנים ארוכות.

דיון בית המשפט העליון בנושא כהונת נתניהו, 3 במאי 2020. יוסי זמיר גלובס, פול צלמים
"אין להשלים עם הפיכתה של מדינת ישראל למקלט לעבריינים". בית המשפט העליון/פול צלמים, יוסי זמיר גלובס

כתב אישום נגדו הוגש תוך זמן קצר לאחר שהתברר כי דגימת DNA שלו תואמת דגימה שנלקחה מזירת האירוע לפני 15 שנים. ג'ורנו טען לחפותו, אבל לבסוף חתם סנגורו על עסקת טיעון עם התביעה. במסגרת העסקה הוא הודה במיוחס לו, ובתמורה נמחקה עבירת האינוס והוא הורשע על פי הודאתו בעבירות מין חמורות אחרות.

לפני כארבעה חודשים ביקש ג'ורנו לחזור בו מהודאתו, וסנגורו הודיע לבית המשפט כי הוא מבקש שחרור מייצוגו. ג'ורנו טוען כי לאורך כל הדרך עמד על חפותו ומציג טענות קשות נגד עורך הדין שייצג אותו. לטענתו הוא ביקר אצלו בכלא כמה פעמים בלבד ולפרקי זמן קצרים, מעולם לא ניתח את התיק ברצינות, לא שקל הכנת הגנה ואכן כלל לא הכין אותה.

ג'ורנו מתכנן להעמיד שורה של עדי אופי התומכים בחפותו ויעידו לטובתו. לדבריו הבין כי הוא יכול לחזור בו מהודאתו, למרות שהיה לו מתורגמן לעברית. המתורגמן לא יכול היה להופיע לדיון, בגלל חששו לטוס לפיטסבורג, בשל בהלת נגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully