וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו את גרייס": תלמידת שחורה בארה"ב נכלאה כי לא הכינה שיעורי בית

17.7.2020 / 15:24

בת 15 מאזור דטרויט נשלחה למתקן מעצר לקטינים אחרי שהפרה את אחד מתנאי השחרור שלה - שיעורי בית. חבריה יצאו להפגין וסיפרו כי אין זה חריג עבור תלמידים בזמן הקורונה, המתקשים לעמוד בקצב בלימודי הבית. "זה חוסר צדק עצום", אמר אחד המורים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: טראמפ תקף את המפגינים נגד הרג פלויד בעצרת באריזונה: "אספסוף")

מאות תלמידים באזור דטרויט יצאו להפגין מחוץ לתיכון שלהם בדרישה לשחרר את חברתם ללימודים שמוחזקת במתקן מעצר לנוער - רק כי לא השלימה את שיעורי הבית שלה במהלך הלימודים מרחוק בסמסטר האחרון.

הנערה בת ה-15, ששמה גרייס, נענשה על תנאי אחרי תקרית אלימה עם אמה וגניבה. לפי דיוח באתר ProPublica, שפרסם לראשונה את סיפורה, היא סובלת מהפרעת קשב ולימוד ולכן היא הוסחה בקלות בעת הלימודים הביתיים. למרות זאת, בית משפט במישיגן שלח את הנערה למתקן כליאה לנוער במאי מאחר ששיעורי הבית היו חלק מתנאי השחרור שלה.

אתמול, מפגינים התאספו מחוץ לתיכון "גרובס" בבוורלי הילס, פרבר של דטרויט, לפני שנסעו לבית המשפט המחוזי של אוקלנד ולמשרד התובע, כשהם אוחזים בשלטים שעליהם כתוב "שחררו את גרייס".

הפגנה למען שחרורה של תלמידה ששמה גרייס מחוץ לתיכון באזור דטרויט, 16 ביולי 2020. רויטרס
"גם אני לא הכנתי שיעורי בית". מפגינה למען שחרור גרייס, אתמול/רויטרס

התלמידים שהפגינו סיפרו כי הפיגור שלה בלימודים אינו יחודי, לאור הקשיים של תלמידים רבים הנאלצים ללמוד בבית בשל מגיפת הקורונה.

"הרבה אנשים נותרו מאחור מבחינת השיעורים שלהם הסמסטר, לאף אחד אין חשק לעשות כלום כי המורים לא מלמדים וכולנו ברשת. אני מכיר כל כך הרבה אנשים שלא עשו את שיעורי הבית שלהם", אמר פרודנס קנטר, בן 18, שנמצא בשנתו האחרונה ללימודים והגיע להפגין.

הפגנת תמיכה, במישיגן תחת הכותרת "שחררו את גרייס": בעקבות מעצר של תלמידה שחורה בארה"ב כי לא הכינה שיעורי בית 16 ביולי 2020. רויטרס
"הרבה אנשים נותרו מאחור". מפגינים למען שחרור גרייס, אתמול/רויטרס

גוף וויקרשאם, מורה ללימודים חברתיים בתיכון, אמר לרויטרס כי לא נראה שהשופטת בתיק או קצין המבחן יודעים כיצד מתנהלים הדברים בזמן המגיפה. "אני חושב שזה אי-צדק ענק", אמר בהפגנה.

הנואמים בהפגנה ביקשו מהמפגינים להרים את ידיהם אם הם לא עמדו בחלק מהמשימות שלהם במהלך לימודי הבית. כל הנוכחים הרימו אותן.

לשכת התובע המחוזי סירבה להגיב, וגם השופטת בתיק מארי אלן ברנן טרם הגיבה. ראש מחוז אוקלנד, דייוויד קולטר, פרסם הצהרה ביום שלישי ובה אמר כי הוא שוחח עם השופטת. לדבריו, הוא סבור שיש לבחון מחדש את התיק הזה.

הפגנת תמיכה, במישיגן תחת הכותרת "שחררו את גרייס": בעקבות מעצר של תלמידה שחורה בארה"ב כי לא הכינה שיעורי בית 16 ביולי 2020. רויטרס
"אי-צדק ענק". הפגנה במישיגן תחת הכותרת "שחררו את גרייס"/רויטרס

חבר הקונגרס אנדי לווין, המייצג את המחוז בבית הנבחרים של ארצות הברית, אמר כי אסור לכלוא ילדים על כך שלא עשו שיעורי בית. "העד היחיד מטעם התביעה לא היה מודע לבעיות הלמידה של התלמידה. עדים אחרים שהיו יכולים לספק הבנה טובה יותר של המצב, כמו המורים שלה, לא היו יכולים להעיד", כתב ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully