וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאה בטוויטר: נפרצו חשבונותיהם של ביידן, אובמה וקים קרדשיאן

16.7.2020 / 6:57

ההאקרים צייצו גם בשמם של אנשי העסקים ביל גייטס ואילון מאסק ואף חברות ענק כמו אפל ואובר. בחשבונות אלו פורסמה הצעה לשליחת כספים במטבע ביטקוין, ולקבל בתמורה שווי כפול. עד כה הצליחו הפורצים לקבל יותר מ-100 אלף דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: מאות עצורים באירופה לאחר פריצה לרשת ששימשה קבוצות פשע מאורגן, החודש)

חשבונות הטוויטר של דמויות ציבוריות בכירות, סלבריטאים וחברות ענק נפרצו הלילה (חמישי), כחלק מהונאה. בין החשבונות שנפרצו, גם המשתמש של המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. כמו כן, נפרצו גם החשבונות של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, אנשי העסקים ביל גייטס ואילון מאסק, המוזיקאי קניה ווסט, הכוכבת קים קרדשיאן ואף חברות הענק "אפל" ו"אובר".

בציוצים בשמם, הוצע לעוקבים לשלוח כספים במטבע ביטקוין, כשבתמורה הם יקבלו שווי כפול. כך למשל, בחשבונו של ביידן נכתב: "אני מחזיר לקהילה. על כל ביטקוין שיישלח לכתובת הרשומה, אעביר בחזרה סכום כפול. אם תשלחו אלף דולר, אשלח בחזרה 2,000 דולר. אני עושה את זה רק למשך 30 דקות". בחשבונות נוספים הופיעו כיתובים דומים.

עד כה, הצליחו ההאקרים לקבל דרך ההונאה בטוויטר יותר ממאה אלף דולרים מהעוקבים השונים.

פריצה לחשבון הטוויטר של המועמד לנשיאות ג'ו ביידן. 16 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
ניסיון ההונאה בחשבון הטוויטר של ביידן, הלילה/צילום מסך, ללא

הרשת החברתית טוויטר השעתה באופן זמני את החשבונות שנפרצו, כמו גם חשבונות מאומתים נוספים על מנת למנוע מקרים חוזרים. בהודעה שפרסמה החברה, אמרה כי היא תחזיר את הגישה למשתמשים רק כשתהיה וודאות כי ניתן לעשות זאת באופן מאובטח.

החברה הוסיפה כי בתום חקירה ראשונית, עולה כי ההאקרים הצליחו לחדור "למערכות ולכלים פנימיים דרך כמה עובדים בחברה, כחלק מתקיפה מתואמת". עוד נמסר מטוויטר כי "אנו בודקים איזו פעילות זדונית נוספת ביצעו הפורצים, ואם הם קיבלו או עשויים לקבל גישה למידע".

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, אמר מוקדם יותר בציוץ כי החברה מאבחנת את הבעיה, והתחייב לחלוק ולשתף "כל מה שנוכל כשתהיה לנו הבנה מלאה יותר של מה שקרה בדיוק". עוד הוסיף כי זהו "יום קשה בטוויטר. כולנו מרגישים נורא שזה קרה". מניות טוויטר צנחו בשל הפריצה בכמעט 5%.

ביל גייטס, 19 בנובמבר 2019. AP
גם חשבון הטוויטר שלו נפרץ. גייטס/AP

הקמפיין של ביידן יצר קשר עם טוויטר, כך לדברי גורם המעורה במצב. לדבריו, החברה השביתה זמנית את חשבונו של ביידן "מיד לאחר הפריצה והסירה את הציוץ הקשור". טסלה וחברות נוספות שנפגעו מהפריצה לא פרסמו תגובה.

לטענת כמה מומחים, האירוע העלה שאלות בנוגע לביטחון הסייבר של טוויטר. אורן פאלקוביץ, לשעבר מנכ"ל "אזור ביטחון 1", אמר כי "ברור שהחברה לא עושה מספיק כדי להגן על עצמה".

בניגוד אליו, דימיטרי אלפרוביץ', מומחה סייבר, אמר כי באופן מסוים הציבור דווקא ניצל מתוצאה גרועה בהרבה. "יש לנו מזל שהדבר היחיד שההאקרים עשו הוא הונאה של 110 אלף דולר בביטקוין מכ-300 איש", אמר.

(עדכון ראשון: 01:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully