וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים נעצרו בחשד שניפצו זכוכית סניף בנק בת"א אחרי ההפגנה הכלכלית

17.7.2020 / 9:16

השניים, בשנות ה-20 לחייהם, השליכו על פי החשד אבנים וחפצים שונים לעבר רכוש וכניסה של בית עסק בתום הפגנת האלפים בכיכר רבין, נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה במשבר הקורונה. המשטרה טוענת כי בדירה בה נעצרו השניים נמצא גם רימון עשן

עריכה: ניר חן

(בווידאו: הפגנת העצמאים בתל אביב, מוצאי שבת)

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, שהשתתפו במחאת העצמאים בכיכר רבין בתל אביב במוצאי שבת, נעצרו אמש בחשד לוונדליזם - כך הודיעה הבוקר (שישי) המשטרה. על פי החשד, השניים השליכו אבנים וחפצים נוספים בתום ההפגנה, וניפצו זכוכית של בית עסק ברחוב אבן גבירול בעיר.

השניים אותרו אתמול בדירתם בעיר, והמשטרה טוענת כי בדירה נמצא רימון עשן לצד פריטים נוספים, שעל פי החשד נועדו לשימוש בהפגנות. החשודים יובאו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב לצורך דיון בהארכת מעצרם.

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020 (צילום : ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הפגנת העצמאים בתל אביב, בשבת שעברה/ראובן קסטרו
ונדליזם בתום המחאה הכלכלית בתל אביב, 11 ביולי 2017. דוברות משטרת ישראל
הדלת שנופצה בתל אביב, בתום ההפגנה/דוברות משטרת ישראל

כעשרת אלפים איש הפגינו במסגרת המחאה הכלכלית באותו ערב בכיכר רבין. בהפגנה, הגדולה ביותר מאז פרוץ המגיפה, לא נאמו מנהיגי הארגונים שמאחורי המחאה, אלא רק עצמאים, בעלי עסקים, שכירים, מובטלים ונפגעים אחרים, שטרם קיבלו את הסיוע הדרוש מהמדינה. עם סיום ההפגנה יצאו עשרות מפגינים בצעדה שבמסגרתה חסמו צירים בעיר.

עוד בוואלה!

אלפי אנשים בלי עתיד לא רצו לשבור את הכלים, רק עזרה. גם אם זה פוליטי

לכתבה המלאה
רימון עשן שנמצא על פי החשד בבית החשודים בוונדליזם בתום המחאה הכלכלית בתל אביב, 16 ביולי 2020. דוברות משטרת ישראל
רימון העשן שנמצא לכאורה בדירת החשודים/דוברות משטרת ישראל

בין היתר, המפגינים התיישבו על הכביש, וקראו קריאות נגד המשטרה. מפקד תחנת לב תל אביב שפיקד על האירוע קרא להמון לפנות את הכביש. דקות לאחר מכן, פרצו עימותים בין כמה מפגינים בודדים לשוטרים תוך שהם מציתים פחים, משליכים בקבוקים לעבר השוטרים ומרססים אותם בגז מדמיע. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל וטופלו במקום. כתוצאה מכך, עצרה המשטרה 19 מפגינים.

במשטרה הבהירו כי לא יאפשרו הפרות סדר במסגרת המחאה הציבורית. "נמשיך לאפשר מימוש זכות המחאה אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרה בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק ונבוא חשבון עם אלה המפרים את החוק, גם בדיעבד", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully