וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה המגיפות הבכיר בארה"ב: המתקפה של הבית הלבן - ביזארית

ד"ר אנתוני פאוצ'י, שספג הכפשות כשנטען כי הוא שגה בכל הנוגע למגיפת הקורונה, כינה את ההתבטאויות "שטויות". לדבריו, המתקפות פוגעות בטראמפ ומציגות את הממשל באור שלילי. "זה מהלך לא זהיר, אני לא מבין למה הם עשו את זה"

רויטרס

(בווידאו: ד"ר אנתוני פאוצ'י בשיחה בנושא מגיפת הקורונה, מאי)

המומחה הבכיר ביותר למגיפות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, השיב אמש (רביעי) למתקפות כלפיו מצד ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ. ד"ר פאוצ'י תיאר את ההכפשות מצד הממשל כ"ביזאריות" ו"שטויות".

בריאיון למגזין אטלנטיק, אמר כי "בסופו של דבר, מעשים אלו פוגעים בנשיא, זה מציג את הממשל באור שלילי". המומחה הבכיר הוסיף כי המתקפה נגדו הייתה טעות גדולה. "גם בחלומות הפרועים ביותר, אני לא מצליח להבין למה הם רצו לעשות את זה", הוסיף בראיון. "אני חושב שהם מבינים כעת שזה היה מהלך לא זהיר".

המומחה הבכיר למגיפות בארה"ב, ד"ר אנתוני פאוצ'י, נואם במהלך דיון בסנאט בוושינגטון, ארצות הברית. 30 ביוני 2020. רויטרס
תיאר את הכפשות הממשל כ"ביאזריות". המומחה הבכיר, ד"ר פאוצ'י/רויטרס

למרות המתקפה נגדו, ד"ר פאוצ'י לא מתכוון לעזוב את תפקידו. "אני חושב שהבעיה חשובה לי מכדי לצלול למחשבות כאלו", הבהיר. "אני רק רוצה לעשות את העבודה שלי, אני מאוד טוב בזה. אני חושב שאני יכול לתרום, ואמשיך לעשות זאת".

דבריו של ד"ר פאוצ'י מגיעים לאחר שמוקדם יותר השבוע פרסם גורם בבית הלבן מסמך ביקורתי על המומחה הוותיק, בו צויינה הדאגה של בכירים בממשל ממספר הפעמים שהוא שגה בנוגע למגיפת הקורונה. באותו מסמך הטילו בכירי הבית הלבן ספק בדעתו המקצועית וטיפולו במשבר. עם זאת, טראמפ התעקש כי יש בין השניים מערכת יחסים טובה. "כולנו באותו הצוות, כולל ד"ר פאוצ'י", אמר הנשיא. "אנחנו רוצים להיפטר מהבעיה שסין שלחה לנו, ואנחנו מצליחים מאוד".

עוד בוואלה!

בזמן שהקורונה משתוללת, ממשל טראמפ יוצא למתקפה על מומחה המגיפות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחד עם ד"ר אנתוני פאוצ'י המנהל את כוח המשימה למאבק בקורונה, בבית הלבן בוושינגטון. ארצות הברית. 17 באפריל, 2020. רויטרס
"יש בינינו יחסים טובים". הנשיא טראמפ וד"ר פאוצ'י בבית הלבן, אפריל/רויטרס

ד"ר פאוצ'י, שמודה בכך שעמדתו בנושא המגיפה השתנתה עם הזמן, מתעקש כי המלצותיו התבססו תמיד על המידע העדכני ביותר. המומחה סבר כי השליטה של התפשטות הקורונה בארצות הברית צריכה להיות העדיפות הראשונה של הממשל. עמדה זו הובילה לכמה עימותים בינו לבין טראמפ, שניסה להתמקד בשיקום הכלכלה האמריקנית שקרסה בעקבות המשבר. העימותים החריפים הללו הפכו את ד"ר פאוצ'י לדמות פופולרית במיוחד בתקופת הקורונה, וייתכן כי זו הסיבה להכפשות מצד הבית הלבן.

המומחה הבכיר ספג ביקורת גם מצדו של יועץ כלכלי בבית הלבן, פיטר נבארו. במאמר דעה שפורסם בעיתון USA Today, בו אמר כי ד"ר פאוצ'י שגה "בכל נושא שעסקנו בו יחד". עם זאת, בממשל טראמפ התנערו מדברי נבארו. דוברת הבית הלבן, אליסה פארה, אמרה כי מדובר ב"דעתו של פיטר בלבד". כשנשאל על התבטאותו של נבארו, השיב טראמפ כי היועץ לא היה צריך להתנסח בצורה זו "הוא לא היה צריך לעשות את זה", אמר והוסיף: "הוא מייצג רק את עצמו".

הנשיא דונלד טראמפ והמומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י, בתדרוך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן. וושינגטון, ארצות הברית. 22 באפריל 2020. AP
"אני לא מתכוון להתפטר". המומחה הבכיר והנשיא האמריקני בבית הלבן/AP

באשר להתפשטות המגיפה, אמר פאוצ'י לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הוא מאמין שארצות הברית תפתח בהצלחה חיסון נגד נגיף הקורונה - עד סוף השנה. זאת, בעקבות תוצאות שהראו כי החיסון שפותח על ידי חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית "מודרנה" ומכוני הבריאות הלאומיים, הפעיל את המערכת החיסונית.

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, יותר מ-3.5 מיליון בני אדם ברחבי ארצות הברית נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. כמו כן, מניין המתים במדינה חצה את רף ה-136 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully