וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שריפה פרצה בכמה ספינות בנמל בדרום המדינה

15.7.2020 / 16:13

הרשויות אמרו לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר בדרום המדינה. לא ידוע על נפגעים בשלב זה, אך זו אחת מני תקריות רבות הפוקדות את המדינה בתקופה האחרונה, חלקן באתרים רגישים

לפחות 7 ספינות עלו באש בנמל בושאר בדרום איראן/עריכה: שאול אדם

(בווידיאו: הספינות בנמל בושהר עולות באש, היום)

לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר שבדרום איראן - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות תסנים. לא ידוע על נפגעים בתקרית. בתיעודים מהמקום נראה עשן סמיך מיתמר מאזור הנמל שלחופי המפרץ הפרסי וכן צוותי כיבוי מנסים להשתלט על הלהבות, שלא ברור מה גרם להן. לפי גורמים ברשויות, הספינות, שהיו בבניה ספגו נזקים.

בתקופה האחרונה התרחשו סדרת תאונות ופיצוצים ברחבי המדינה, חלקם ליד אתרים רגישים. איראן סובלת מתחזוקה לקויה של התשתיות ברחבי המדינה, ומדי שנה במהלך חודשי הקיץ מתגברות התקריות, בין היתר בשל עומס יתר על רשת החשמל.

תחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן נמצאת כ-20 ק"מ מהעיר.

עשן עולה מנמל בושהר, איראן, 15 ביולי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
עשן מיתמר מאזור הנמל בבושהר, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

תקרית אחת מהן נרשמת לפי דיווחים שונים לפעולת חבלה - פיצוץ שקרה בתחילת החודש באתר העשרת האורניום בנתנז. על פי ניו יורק טיימס, היה זה מטען או מתקפת סייבר שהובילו לפיצוץ המתקן לייצור צנטריפוגות מתקדמות, בפעולה שעלולה לעכב את פיתוח תכנית הגרעין של איראן עד שנתיים.

בתחילת החודש, אחרי התקרית בנתנז, פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א פרשנות שלפיה ייתכן שאויביה של איראן, כמו ישראל וארצות הברית, אחראיות לפעולות חבלה אלו, אך לא האשימה אותן מפורשות.

בישראל שחררו הצהרות עמומות לגבי התקריות האחרונות. בשבוע שעבר אמר שר הביטחון בני גנץ כי ישראל "לא בהכרח" אחראית לכל תקרית מסתורית באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully